اخبار روز

آیا پیشنهاد جدید وزارت کار به دولت/ کارگران با قرارداد موقت دائمی می شوند؟


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، احمد غروی افزود: با تصویب این پیشنهاد، قرارداد تمامی کارگران اعم از مستمر یا ناپیوسته پس از 5 سال باید دائمی شود.

وی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این زمینه گفت: یکی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که ایشان در دیدار با جامعه کارگری مطرح کردند، لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکید رئیس جمهور و وزیر تعاون، مددکاری اجتماعی کارگروهی تشکیل شد. نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاه، قضات دادگستری، مرکز تحقیقات. ما مجلس و مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری را تشکیل دادیم و در این کارگروه به بحث امنیت شغلی می پردازیم.

غریوی ادامه داد: در این کارگروه مواد قانون کار مرتبط با بحث امنیت شغلی و تشکیلات قراردادهای کار مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس پنج ماده مورد بازنگری قرار گرفت و در قالب فاکتور به دولت ارائه شد.

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

مدیرکل روابط کار و جبران خسارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح ماده ۷ قانون کار را یکی از مواد پیشنهادی به دولت عنوان کرد و گفت: با تصویب هیات وزیران مقرر شد افرادی که تا 4 سال در فعالیت های غیر مستمر مشغول به کار هستند، می توانند با قرارداد موقت به کار خود ادامه دهند و پس از گذشت 4 سال قرارداد آنها باید نامحدود شود و در تبصره 2 ماده 7 قانون کار نیز به فعالیت مستمر اشاره شده است. که تاکنون هیچ سقف و سقفی برای آن در نظر گرفته نشده بود، بنابراین هر 2 تبصره 1 و 2 ماده 7 قانون کار را خواستیم و در نهایت برای کارگرانی که خود را وقف هر دو فعالیت مستمر و مستمر می کنند، 5 سال محدودیت پیشنهاد کردیم. ناپیوسته کارها و فعالیت هایی که قرارداد موقت آنها باید بعد از 5 سال نامحدود شود و کارفرما با پرسنل قرارداد نامحدود منعقد می کند.

مدیر کل روابط کار و غرامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه در وزارت کار نهایی و روز شنبه به دولت ارائه شد. امیدواریم به تصویب و تصویب هیأت وزیران برسد تا بتوانیم آن را به مجلس بفرستیم و امیدواریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث امنیت شغلی، نمایندگان مجلس نیز همکاری لازم را داشته باشند. با دولت و وزارت کار تا کارگران دیگر نگران آینده شغلی خود نباشند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا