اخبار روز سینما

سلاح شخصی “محمدرضا پهلوی” را تا حالا دیده‌اید؟/ سلاحی که همه امکانات را یک‌جا در اختیار داشت

به گزارش پی ام آپ، در دوره سلطه گری دربار، اسلحه‌های مختلفی با ارزش بسیار و سفارشی برای اشراف زادگان و بزرگان دربار ساخته می‌شدند. یکی از این اسلحه‌ها ودربی مارک 5 بود که به صورت سلاح شخصی محمدرضا پهلوی استفاده می‌شد. این سلاح در موزه سلاح‌های دربار نگهداری می‌شود.
گلوله‌زنی که ساخت کارخانه هووا ژاپن به سفارش ودربی آمریکا با دوربین ردفیلد به صورت گلنگدنی و با کالیبر 300 ودربی مگنوم بود، نیز از نمونه‌هایی از این سلاح است. ودربی مارک 5 توسط خود ودربی در سال 1944 طراحی شد و بیش از ده‌ها نمونه از این سلاح با اشکال و انواع مختلف تولید شده است. این کالیبر 300 ودربی مگنوم تقریباً مشهورترین کالیبر تولید شده توسط ودربی است.
سلاح شخصی "محمدرضا پهلوی" را تا حالا دیده‌اید؟/ سلاحی که همه امکانات را یک‌جا در اختیار داشت

سلاح پهلوی دوم

سلاح ودربی پهلوی دوم به گزارش موزه سلاح های دربار، با هدف تولید یک اسلحه لوکس و با پرستیژ طراحی و تولید شده بود. در تصویر موجود در موزه، محمدرضا شاه در حال دریافت این سلاح از دست طراح آن، روی ودربی، قرار دارد. طبق توضیح رسمی در مورد این سلاح که در صفحه ویکی پدیای انگلیسی آن آمده، ودربی این سلاح و برخی از دیگر تولیدات خود را به طور مشخص برای افراد ثروتمند، سیاستمداران، بازیگران و خاندان‌های سلطنتی و افرادی از این دست تولید می‌کرده است. در یک نمونه و توضیح روشنی در صفحه‌ی این سلاح در ویکی پدیای انگلیسی، نام عبدالرضا پهلوی (Prince Abdorreza Pahlavi of Iran) و ژنرال جیمز دولیتل (نیروی هوایی ارتش آمریکا)، جک اوکانر (یکی از معروف‌ترین و رکورددارترین شکارچیان جهان)، چاک ییگر و بسیاری دیگر از افراد مشهور جهان برای استفاده از این سلاح نام برده شده‌اند. این اسلحه همچنین یک دوربین ردفیلد نیز در اختیار دارد.

گردآوری شده از فرتاک نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا