اخبار روز

آیا قیمت خودرو در هفته آینده ارزان می شود؟


قیمت خودرو امروز جمعه 4 خرداد 1403، به دلیل تعطیلی بازار، بدون تغییر. اما با توجه به وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته، روند قیمت ها در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش مانیبان به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز جمعه چهارم خرداد 1403 با تعطیلی عمومی شرکت های خرید و فروش خودرو نوسانی ندارد.

در ابتدای هفته جاری روند بازار خودرو راکد بود و این وضعیت در نهایت به بازار خودروهای داخلی نیز سرایت کرد. بنابراین علاوه بر ثبات قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی، تولیدات داخلی در بازار کاهش چندانی نداشتند. البته یکی یکی از دلایل این بن بست سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی رئیس سابق دولت سیزدهم و فوت وی بود که باعث تعطیلی بازار از اواسط هفته شد.

قیمت خودروهای داخلی در این هفته برای اکثر محصولات ثابت ماند.

کوییک دنده اس مدل 1403 یکی یکی از ارزان ترین هاچ بک های موجود در بازار داخلی است. این خودرو که هفته گذشته 17 میلیون تومان ارزان شد، در هفته جاری دو میلیون تومان دیگر افت کرد و در نهایت به قیمت 414 میلیون تومان رسید.

شاهین جی مدل 1403 سدان لوکس ساخت شرکت سایپا نسبت به ابتدای هفته دو میلیون تومان افت قیمت داشته و 715 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

پژو 207i با تغییرات یکی یکی از محبوب ترین هاچ بک های بازار است که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته یک میلیون تومان ارزان شده و با قیمت 733 میلیون تومان به فروش می رسد.

پژو پارس LX TU5 یکی یکی از محصولات پرطرفدار در بازار داخلی است که قیمت آن از شنبه تغییری نکرده است. این خودرو با همین نرخ 831 میلیون تن به فروش می رسد.

هفته گذشته قیمت خودروهای مونتاژ شده عملاً بدون تغییر باقی ماند.

جک J4 آپشنال ارزان ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور است که از روز شنبه آغاز خرید و فروش چهار میلیون تومان ارزان شده و با قیمت 816 میلیون تومان به فروش می رسد.

کراس ام وی ام X33 یکی X22 Pro یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس لیفت است که هیچ تغییر قیمتی نداشته و در هفته گذشته با نرخ یک میلیارد و 45 میلیون تومبا معامله می شود.

cat s5 یکی یکی از محبوب ترین محصولات کرمان موتور است. این کراس اوور در هفته اخیر نوسانی نداشته و با قیمت 1.63 میلیارد شات خرید و فروش می شود.

Fidelity Prime جدید پنج نفره یکی از صلیب های محبوب بهمن موتور است و این محصول نیز مانند سایر خودروهای موجود در بازار هفته گذشته با قیمت قطعی 1000 میلیون و 830 میلیون تومان به فروش می رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری کارشناس بازار خودرو گفت: هفته گذشته هجوم خودروهای برقی در بازار آغاز شد و ثبت نام این محصولات در سامانه یکپارچه در حال انجام است. می توان گفت قیمت مقرون به صرفه این محصولات از قیمت خودروهای بنزینی وارداتی بیشتر است. همانطور که می دانید محصولات الکتریکی جذابی از برندهای معروف آئودی، فولکس واگن و همچنین برخی از محصولات چینی در هفته گذشته به بازار عرضه شدند که به دلیل پایین بودن تعرفه واردات، قیمت آنها بسیار ارزانتر از خودروهای بنزینی وارداتی است اکثرا گزینه های کم هستند

وی ادامه داد: سوال قبلی معادلات بازار را تغییر داده است، چرا که تصور کنیم یک نفر می تواند یک خودروی برقی فولکس واگن را بین 1 تا 2 میلیارد تومان خریداری کند. در حالی که تویوتا کرولا کم آپشن با قیمتی معادل سه هزار و 200 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد که بسیار بالاتر است. البته زیرساخت خودروهای برقی در کشور وجود ندارد و با روند فعلی در وزارت امنیت به نظر نمی رسد در آینده نزدیک این زیرساخت فراهم شود.

جعفری خاطرنشان کرد: بازار خودرو هم اکنون یکی یکی از کم تلاطم ترین بازارهای داخلی است، قیمت ارز نیز از هفته گذشته کاهش یافته است که خرید خودروهای وارداتی و داخلی را با مشکل مواجه کرده است. قیمت خودرو روند رکودی را طی کرده و به نظر می رسد این وضعیت طی هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا