اخبار روز

قانون قرارداد 3 ساله مستأجر!/جزئیات

به گفته پی ام آپ، حسین رستمی با تاکید بر تعامل بین موجر و مستاجر در شرایط سخت اقتصادی کنونی، گفت: هدف دولت کنترل قیمت ها در بازار اجاره مسکن است که برای امسال سقف افزایش اجاره بها در تهران 25 درصد در مشهد است. و سایر کلانشهرها 20 درصد و در شهرهای کوچک تا 15 درصد ایجاد شده است.

به گفته وی، مالکان مشهدی موظفند اجاره بهای مسکن را تا 20 درصد افزایش دهند.

در این بیانیه آمده است: در صورت تخلف مالک از سقف افزایش اجاره بها و تقاضای تخلیه ملک در مقابل اعتراض مستأجر، مستاجر می تواند پس از انعقاد قرارداد با مالک، تا سه سال در آن خانه بماند و آن را تخلیه نکند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: در چنین مواقعی معمولاً موجر می تواند از مستاجر به دلیل عدم تخلیه ملک شکایت کند و از دستگاه قضایی حکم تخلیه بگیرد.

رستمی ادامه داد: کمیته اجاره استان از مستاجران حمایت می کند و با توجه به بحث و گفتگو با این کمیته حکم تخلیه موجر قابل اجرا نخواهد بود بنابراین در صورت مواجه شدن، مستاجر با حکم تخلیه موجر مواجه شد می تواند به استانداری یا فرمانداری مراجعه کند تا از آن محل به شعبه (حل اختلاف) نامه‌نگاری شده و رای باطل شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا