اخبار روز

آیا شهروندان باید منتظر رایگان شدن بلیت حمل و نقل عمومی باشند؟

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، مردم از قیمت بلیت مترو و اتوبوس راضی نیستند اما همچنان صحبت از بلیت رایگان حمل و نقل عمومی است.

در سال های گذشته استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از راحت ترین و سودآورترین گزینه ها برای بسیاری از مردم بود و نارضایتی از قیمت بلیت مترو و اتوبوس زیاد شنیده نمی شد. اما امسال این افزایش قیمت به چشم همه مسافران عادی و حرفه ای مترو و اتوبوس رسیده که از این وضعیت دل خوشی ندارند و برای افرادی که هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند این ترافیک نیست!اقتصادی است! اما کمی گذشته را مرور کنیم…! سال گذشته موضوع بلیت های نیم بها در روزهایی که هوا آلوده است به رسانه ها راه پیدا کرد و شهرداری و شهرداران تهران در این باره نظرات متفاوتی داشتند.

به عبارتی می توان گفت که نظرات آنها اصلاً برابر نبوده و افراد بین ساختار داشتن برای این کار و نداشتن ساختار مانده اند! در نهایت این موضوع رها شد و گویا نه خانه آمده و نه خانه رفته است، اما در بحبوحه آن روزها باشگاه خبرنگاران جوان با رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت وگو کرد. که گفته شد شورا به دنبال این است که بلیت اتوبوس و مترو رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، از این نظر طرحی در کمیسیون داریم که در دست بررسی است. اما باید زیرساخت های این کار را تعریف کنیم، این طرح را پیشنهاد دادیم و باید محقق شود تا بلیت مترو و اتوبوس رایگان شود.

اکنون که در سال جدید هستیم، مجددا این موضوع را پیگیری کردیم و سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که همچنان روی این طرح کار می کنیم و به نتیجه خوب و قانع کننده ای نرسیده ایم. ضمناً نظر اعضای شورا برای این طرح مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، اما این طرح را در جای درست می آورم، این طرح باید از نظر فنی، مالی و اقتصادی صنعتی برای شهرداری مناسب باشد. چشم انداز.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای چنین اقدامی در شش ماهه اول سال جاری هستیم، اما من تنها تصمیم گیرنده نیستم و شهرداری از این کار درآمد دارد، اما باید دلایل قانع کننده و منبع درآمدی جایگزین وجود داشته باشد. باید فراهم شود. البته نکته مهم این است که اگر این کار انجام شود، شاید کشورهای دیگر هم از آن پیروی کنند و برای ما یک امتیاز باشد.

در کل بحث حمل و نقل عمومی از آن دسته مسائلی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و تلاش واقعی مسئولان را می طلبد. توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت همه ابعاد آن برای رفاه حال شهروندان پایتخت آغاز شد، اما متاسفانه نظارت چندانی بر آن وجود ندارد، مثلاً حتما تجربه کرده اید که وقتی نرخ افزایش کرایه حمل و نقل در بخش مترو، اتوبوس و تاکسیرانی امسال از سوی استاندار تهران تایید نشد که برخی رانندگان تاکسی به صورت خودسرانه از مسافران کرایه بیشتری دریافت کرده اند و جالب اینجاست که هیچ نظارت و برخوردی با رانندگان متخلف صورت نگرفته است. و فقط وعده ها شنیده شد.

در مورد قیمت این بلیت رایگان باید دید آقایان مسئول تا کی می خواهند روی طرح پیشنهادی خود کار کنند و چه منبع درآمدی جایگزینی به شهرداری ارائه می دهند یا شهرداری موافقت می کند که بلیت ها برای شهرداری رایگان باشد. مردم. اینها همه سوالاتی است که باید تا پایان شهریور به برخی از آنها پاسخ داده شود، زیرا عضو شورای شهر تهران تاکید کرد تمام تلاش ما این است که تا پایان شش ماه امسال به نتیجه برسیم. انتظار می رود راه حل های مناسب تری دیگر آزمایش شوند تا افراد بیشتری از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا