دانستنی ها

آیا بحران دوباره کرونا در ایران شروع شده است؟! | جزئیات دقیق از سویه جدید کرونا!

جزئیات دقیق در رابطه با سویه جدبد کرونا را در اینجا بخوانید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره پایش دقیق بیماری‌ها در کشور به این صورت صحبت کرد: هنوز زیرسویه EG.۵.۱ کرونای اُمیکرون در ایران شناسایی نشده است.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: از زمان اوج شیوع کرونا تاکنون، واحد پایش بیماری‌ها در وزارت بهداشت به صورت کاملاً فعال، تمامی بیماری‌هایی که ممکن است بروز آن‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد کند، مانند کرونا و تب دنگی و غیره، را بررسی و پایش می‌کند.

وی افزود: در خصوص بیماری کرونا، نمونه‌برداری از موارد مشکوک و محتمل که علائم متفاوتی نسبت به کرونا دارند، در فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود تا به کنترل دقیق بیماری کمک شود. تاکنون همچنان سابقه‌ای از شناسایی سوش جدید کرونا (زیرسویه EG.۵.۱ از زیرشاخه‌های سویه اُمیکرون) در کشور وجود ندارد.

فرشیدی گفت: سند سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ظهور نوع جدیدی از کرونا نیز گزارش کشورهای مختلف است. در مورد سویه جدید کرونا می دانیم که طبق اعلام مقامات رسمی احتمال انتقال بسیار بیشتر از سویه های قبلی است، اما علائمی مشابه کرونا دارد، هرچند با علائم کرونای اصلی تفاوت زیادی دارد. البته اکثر افراد به دلیل اینکه واکسینه شده اند تا حدودی نسبت به آن مصون هستند.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که کرونا از حالت اضطراری خارج شده است، اما این به خودی خود به معنای برخورداری از کامل شدن کرونا نیست. هر روز، نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز افرادی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا