اخبار روز

تفاوت سود خرید طلا و سکه!

به گزارش منیبان، به نقل از پی ام آپ، تقلب در فروش طلای دست دوم بیشتر از طلای نو است. فعالان بازار طلا می گویند رایج ترین تقلب در فروش طلای دست دوم طلای عیار است و ممکن است برخی از فروشندگان طلای درجه پایین را با ناخالصی های بیشتری به مشتریان خود بفروشند.

فروشندگان متقلب می توانند فلزات دیگر را با طلا پوشانده و به عنوان طلای دست دوم بفروشند یا مس، نقره و آلیاژهای زرد را در کارگاه های زیرزمینی ترکیب کرده و به عنوان طلای دست دوم بفروشند. بنابراین، شما باید عیار طلا را در یک طلافروشی معتبر بررسی کنید. با سنگ محک و سایر ابزارهای تخصصی بررسی کنید.

فعالان بازار طلا می گویند: احتمال پایین بودن نرخ طلا برای زیورآلات خارجی طلا بیشتر است و به همین دلیل باید طلافروشی های مختلف را برای نرخ طلای مورد نظر خود بررسی کنید و اگر متوجه تقلب فروشنده شدید، از فروشنده شکایت کنید.

به یاد داشته باشید که ریسک خرید و فروش طلا از طریق طلافروشی های اینترنتی و تبلیغات طلافروشی بیشتر است و فعالان بازار طلا توصیه می کنند که ریسک خرید طلا از طریق طلافروشی های اینترنتی و آگهی های فروش طلا را نداشته باشید.

نکته دیگری که در خرید طلای دست دوم باید به آن توجه کنید این است که هنگام وزن کردن طلا، نگین و لوازم جانبی آن از هم جدا شوند. فروشندگان کلاهبردار همچنین می توانند ناخالصی هایی را به طلای دست دوم اضافه کنند تا وزن آن را افزایش دهند. مثلاً اگر طلا به صورت مفتول باشد، ناخالصی هایی به داخل سیم اضافه شده است. بنابراین از خرید طلای دست دوم به صورت مفتول و مصنوعاتی که روی آنها سوراخ است خودداری کنید و البته قبل از وزن کردن طلا از طلافروش بخواهید که آن را جلوی شما بشوید.

نکته مهم دیگر در خرید طلا این است که طلا را فقط از مغازه هایی با جواز کسب و مجوز معتبر خریداری کنید و به یاد داشته باشید که از طلافروش بخواهید برای شما فاکتور خرید صادر کند و آدرس و تلفن مغازه باید به درستی روی فاکتور قید شود. . مهر فروشنده باید در آن درج شود تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، امکان شکایت و رفع آن وجود داشته باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که طلای دست دوم مشمول مالیات بر ارزش افزوده یا هزینه ساخت نمی باشد و به هیچ وجه نباید این هزینه ها را بر عهده داشته باشید و طلافروشان باید طلای دست دوم را به شما بفروشند. طلای خام، و اگر فروشنده ای از شما مالیات یا عوارض خواست، از پرداخت آن خودداری کنید.

خطرات خرید سکه طلا چیست؟

سکه طلا نباید از وکیوم خارج شده باشد یا وکیوم دستکاری نشده باشد. ضمناً باید سکه را از یک طلافروشی معتبر با جواز کسب خریداری کنید و فاکتوری را که دارای مهر و آدرس دقیق فروشگاه باشد تهیه کنید. عیار سکه طلا 22 و وزن سکه تمام بهار آزادی 8 گرم و دوده 133 است. وزن سکه نیم بهار آزادی ۴ گرم و دوده ۶۶، وزن سکه ربع بهار آزادی ۲ گرم و دوده ۳۳ است.

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا درباره ارزانتر بودن خرید سکه یا طلای دست دوم توضیح می دهد: خرید طلای دست دوم ارزانتر از سکه است. زیرا قیمت سکه حباب است و این بدان معناست که با خرید سکه طلا نمی توانید سکه طلای 8 گرمی 133 22 عیار تهیه کنید و برای خرید سکه باید پول بیشتری بپردازید که همان خلق شدن است. حباب ارز و به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا برای طلا.

او در ادامه گفت: “از طرفی، در خصوص فروش سکه، احتمالاً با تخلیه حباب قیمتی روبرو خواهید شد و ممکن است سکه را با قیمتی کمتر از آنچه خریداری کرده‌اید بفروشید. اما در مورد طلای دست دوم، این نگرانی وجود ندارد و شما دقیقاً با قیمتی معادل با آنچه خریداری کرده‌اید، آن را به فروش می‌رسانید.”

 


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا