اخبار روز

آیا خرید طلای ساخته شده سود بیشتری دارد یا شمس طلا؟

به گزارش پی ام آپ، ابراهیم محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، درباره وضعیت بازار طلا گفت: مقایسه وضعیت بازار در هفته جاری با قبل از تعطیلات و ماه قبل از تعطیلات. محرم نشان می دهد که حجم معاملات و تقاضای طلا افزایش یافته است که در آستانه تعطیلات بین 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این شرایط ثبات بازار مهم است، امیدواریم این ثبات بهتر شود تا تقاضا و تجارت نیز افزایش یابد. در حال حاضر خرید در بازار طلا نسبت به ایام محرم نسبتا بهتر است. اما دلیل اصلی این ثبات تداوم وضعیت است، در قیمت ارز است که در صورت کنترل بیشتر نرخ ارز، انتظار می رود تقاضا برای طلا نیز افزایش یابد.

عضو اتحادیه طلا و جواهر درباره آینده بازار طلا نیز گفت: با مسیری که در ارتباط بین کشورها باز شده و اخباری که درباره وضعیت تحریم‌ها وجود دارد همچنین آزادسازی اموال ایران همه نشان دهنده این است که شرایط کشور بهتر می‌شود اگر این وضعیت ادامه داشته باشد در مورد قیمت‌ها می‌توان انتظار داشت که کاهشی‌تر شود.

وی با بیان اینکه اگر آرامش در بازار حاکم باشد، رونق تولید و کسب و کار بهتر از گذشته خواهد شد. وی گفت: قدرت خرید مردم برای خرید یک گرم طلای ساخته شده که 2 میلیون و 450 تا 2 میلیون و 600 هزار تومان است شاید مطلوب نباشد اما در صورت کاهش قیمت ها قدرت خرید مردم افزایش می یابد.

محمدولی در پاسخ به این سوال که چرا حباب پول همچنان گران است، گفت: هر چه نیاز مردم در بازار تامین شود، ضرب سکه در اختیار بانک مرکزی است اگر این حباب کاهش پیدا نکند. یکی از دلایل آن این است که ارز مورد نیاز مردم باید چند برابر و تجاری شود، تا زمانی که این اتفاق نیفتد و در بازار کسری وجود داشته باشد، خود به خود حباب ظاهر می شود و حتی ممکن است بیشتر از این هم شود. در گذشته.

یکی از اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه آیا طلا همچنان سرمایه گذاری مطمئنی است یا خیر، گفت:سرمایه‌گذاری روی طلا به ویژه در بخش تولید و صادرات در دراز مدت کسی را دچار ضرر و زیان نخواهد کرد اما باید توجه داشت، خرید شمش و طلای آب شده به جز زمان خرید و فروش استفاده دیگری ندارد اما مصنوعات طلا را می‌توان به عنوان زینت استفاده کرد و هر زمان هم لازم شد می‌توان آن را فروخت و مورد مهم دیگر خرید مصنوعات طلا باعث می‌شود رونق به تولید بازگردد و از تولید داخلی نیز حمایت شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا