دانستنی ها

آیا بالا رفتن از پله ها برای شما سخت است؟ این پیشنهاد کار شما را آسان تر می کند

برخی افراد هنگام بالا رفتن از پله ها مشکلاتی مانند درد و ناراحتی در پاهای خود را تجربه می کنند و این افراد با یک راه حل ساده می توانند این مشکل را حل کنند.

به گزارش نمناک، یکی از مهمترین فواید تمرینات قدرتی این است که به شما کمک می کند در طول روز فعال باشید و احساس انرژی بیشتری داشته باشید. انجام اینها ممکن است ساده به نظر برسد. اما در نهایت مزایای بی شماری برای بدن شما فراهم می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در بالا رفتن از پله ها مشکل دارید و در حین انجام این کار احساس درد و ناراحتی می کنید.

اسکات وزن بدن

ورزش اسکات وزن بدن؛ این یکی از بهترین تمریناتی است که می توانید انجام دهید. این تمرین عضلات پایین تنه را هدف قرار می دهد و وضعیت زانو، مچ پا و مفصل اصلی را بهبود می بخشد. همچنین باعث عضله سازی و افزایش انعطاف پذیری می شود.

برای انجام این حرکت، صاف بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. دستان خود را مستقیم به جلو بیاورید؛ سپس اسکات انجام دهید.

نکته: اگر برای پایین آمدن به اندازه کافی مشکل دارید یا در جلوی زانوهای خود فشار می‌بینید، یک صندلی را پشت سر خود قرار دهید و با هر بار تکرار به آرامی روی صندلی بنشینید.

اسکات دو تکه (شکاف)

این حرکت شبیه بلند کردن پا است و باعث می‌شود در حین راه رفتن احساس تعادل و قدرت بیشتری در پاهایتان داشته باشید. همچنین به عضله سازی و بهبود تعادل بدن کمک می کند.

برای انجام این حرکت، صاف بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس یک پا را به عقب برگردانید. با انگشتان پا روی زمین و سپس؛ پای خود را به عقب خم کنید و به زمین نزدیک کنید. پای دیگر باید با زمین زاویه 90 درجه ایجاد کند. به موقعیت قبلی خود برگردید و تکرار کنید. هنگامی که زانوی پای عقبی به زمین نزدیک می شود، باید 45 ثانیه مکث کنید.

نکته: اگر احساس بی ثباتی می کنید، پاهای خود را به اندازه عرض باسن بازتر یا کمی بازتر بایستید، یا یک میز یا چیز دیگری را برای حمایت نگه دارید.

اسکات نظامی

در مقایسه با اسکات اسپلیت، این حرکت کمی عمیق تر و مفیدتر است. باید تا زمانی که زانوی شما زمین را لمس کند، به سمت پایین حرکت کنید، از جمله عضله سازی، بهبود تعادل و افزایش انعطاف پذیری لگن و ساق پا.

برای انجام حرکت، باید موقعیت برخاست را بگیرید. تنها تفاوت این است که نباید پای عقب را خیلی جلو ببرید و زمانی که می خواهید روی زانوی خود خم شوید، زانوی پای عقب باید زمین را لمس کند.

توجه: اگر نمی توانید زانوی خود را به طور کامل روی زمین پایین بیاورید. پس فقط تا جایی که احساس ثبات و راحتی دارید پایین بروید. البته با گذشت زمان و قویتر شدن شما قادر خواهید بود این حرکت را به خوبی انجام دهید.

پای ایستاده به یک موقعیت خاص خم می شود

انجام این حرکت در حالت ایستاده باعث تقویت قسمت تحتانی ساق، عضله سازی و بهبود تعادل بدن می شود و باعث می شود دیگر هنگام بالا رفتن از پله ها درد زانو را تجربه نکنید.

برای انجام این حرکت باید نزدیک به دیوار بایستید و بدن خود را کاملا صاف نگه دارید. یکی از دستان خود را روی دیوار قرار دهید. یکی از زانوهای خود را خم کنید و بلند کنید؛ سپس همزمان با آمدن زانو به بدن شما. بلند کردن

پل هیپ تک پا

این حرکت ماهیچه های اطراف لگن را تقویت می کند و پاهای شما را هنگام بالا رفتن از پله ها قوی تر می کند. همچنین به عضله سازی و بهبود تعادل بدن کمک می کند.

برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید. کف پا باید روی زمین باشد. سپس زانوی یکی از پاهای خود را خم کرده و در شکم خود فرو کنید. پا را با دستان خود نگه دارید و همزمان باسن را با پای خمیده بالا بیاورید. کف پای دیگر باید روی زمین باشد.

نکته: اگر بلند کردن یک پا خیلی سخت است، هر دو پا را روی زمین قرار دهید.

برای اجرا

بالا رفتن از پله ها یک طرف ماجراست، حفظ تعادل و داشتن ریتم در بدن طرف دیگر ماجراست. وقتی خوب می دوید، تاندون ها انعطاف پذیر می مانند و عضلات قوی تر می شوند.

برای انجام این حرکت، صاف بایستید و دستان خود را در کنار بدن خود نگه دارید. در عین حال در حالی که یکی از پاها را بلند می کنید دست خود را بالا بیاورید و سعی کنید تعادل را در بدن خود حفظ کنید تا حرکت دست ها و پاهای شما کاملاً هماهنگ شده و حرکت دویدن را کاملاً صحیح انجام دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا