اخبار روز

آیا بارور شدن ابرها عامل بارش های سیل آسا در کشور بود؟

به گزارش مگتو، صادق ضیائیان در نشست علمی تحت تاثیر بارش های سیل آسا قرار گرفت فروردین وی در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل های هواشناسی از قبل وقوع بارندگی های شدید را در جنوب کشور و در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیش بینی کرده بودند اطلاعات در مورد مداخلات در افزایش یا کاهش بارش، مانند ب. بارورسازی ابرها به گونه ای توسعه نیافته اند که قادر به تولید باران شدید در ایران، عمان و امارات متحده عربی باشند. مخصوصا دبی

ایسنا در پیامی نوشت: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: وسعت شکل گیری این سامانه و علل آن به حدی بود که چندین هزار کیلومتر در سطح میانی قرار گرفت. اتمسفر و سطح زمین ایجاد چنین سیستم پیچیده ای نیاز به مقدار زیادی انرژی دارد که خارج از کنترل انسان است.

وی در خصوص علت بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارندگی شدید در جنوب و جنوب شرق کشور ممکن است تشکیل نوارهای امگا با مراکز کم ارتفاع در اروپا و جنوب باشد. منطقه کشور، تشکیل یک موسمی کند (این نوع بادهای موسمی می تواند هوای مرطوب منطقه را برای مدت طولانی حفظ کند (شکل)) و همچنین ظهور واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخش در شبه جزیره عربستان که تامین کننده رطوبت خوبی از شمال غربی اقیانوس هند است، دریای عمان، دریای عرب، دریای سرخ و خلیج فارس در جنوب به یک کشور تبدیل شدند.

ضیائیان افزود: عوامل توپوگرافی منطقه نیز نقش مهمی در تجمع و افزایش مکانیکی رطوبت داشتند.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا