اخبار روز

آیا انتظار یک روند نزولی قوی در بازار دلار دارید؟


بازار ارز و ارز در پایان هفته در آستانه انتشار خبر سخنرانی سیدحسن نصرالله افزایش یافت و پس از مواضع نسبتا کذایی دبیرکل حزب الله در روز جمعه کاهش یافت.

در پایان هفته گذشته و روز پنجشنبه قیمت دلار هرات از محدوده مقاومتی 51 هزار و 600 تا 51 هزار و 800 تومان عبور کرد و به مرز کانال 52 هزار تومان رسید. اما پس از سخنرانی پشت خطی سید حسن نصرالله در روز جمعه، وی با کاهش 51 هزار و 540 تومبه کار خود را به پایان رساند. قیمت تتر که در پایان هفته تا 52 هزار و 600 تومان افزایش یافته بود، روز جمعه به حدود 51 هزار و 800 تومان کاهش یافت.

علاوه بر این، روز جمعه خبر تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا نیز در بازار دست به دست می شد. مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه لایحه ای را برای تشدید تحریم ها علیه نفت ایران با رای قوی دو حزب به تصویب رساند. این تحریم ها شامل بنادر و پالایشگاه های خارجی می شود که نفت صادر شده توسط ایران را با نقض تحریم های آمریکا پردازش می کنند. البته این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس سنا و امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

همچنین گفته می شود روز شنبه وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) دیدار خواهند کرد. اگر نتیجه این جلسه مثبت تلقی شود، ممکن است بازار بیشتر سقوط کند.

گروهی از معامله گران معتقدند زمانی که قیمت دلار هرات به مرز 52 هزار تومان برسد، بازار وارد یک اصلاح موقت می شود. می گویند در این اصلاحات این احتمال وجود دارد که قیمت دلار بالا و پایین شود تا خریدار و فروشنده بروند.

تحلیلگران فنی بر این باورند که اگر قیمت دلار نتواند بر محدوده مقاومتی 51600 تا 51800 توکن غلبه کند، بازار به ریزش ادامه خواهد داد. منطقه حمایت اول 51400 تومان و مرز حمایت بعدی 51200 تومان است که در صورت گم شدن می توانید وارد کانال 50000 تومان شوید. بازار ارز بین 51 هزار تا 300 تومان و 51 هزار و 600 تومان در نوسان است تا قیمت درهم برای ادامه روند مشخص شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا