اخبار روز

آیا آیفون 14 پرو مکس ثبت می شود؟


به گزارش مانی بان، خرید آیفون 14 پرو مکس، جدیدترین گوشی هوشمند اپل برای بسیاری از مردم ایران آرزوست. اما قبل از خرید این گوشی اطلاع از وضعیت ثبت آن در ایران بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم و به سوالاتی مانند اینکه آیا آیفون 14 پرو مکس در ایران قابل ثبت است یا خیر پاسخ خواهیم داد. پاسخ خواهیم داد.

به گزارش تابناک، همچنین اطلاعات مفیدی در مورد آخرین اخبار و جزئیات مربوط به ثبت نام آیفون 14 پرو مکس ارائه خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله می توانید با خیال راحت آیفون 14 پرو مکس را خریداری کنید.

آیفون 14 پرو مکس چه زمانی در ایران ثبت می شود؟

تا سیزدهم اردیبهشت ماه 1403 هنوز امکان ثبت قانونی آیفون 14 پرو مکس در ایران وجود ندارد.

دلیل این مشکل نداشتن مجوز رسمی برای واردات این گوشی از وزارت امنیت است. در نتیجه گوشی های آیفون 14 پرو مکس که وارد کشور شده اند در سیستم همتا قابل ثبت نیستند.

متاسفانه تاریخ دقیق عرضه آیفون 14 پرو مکس و سایر مدل های آیفون 14 اعلام نشده است.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به تقاضای بازار و تمایل مردم به خرید این گوشی ها، مجوز رجیستری آنها در آینده نزدیک صادر شود.

البته هیچ منبع موثقی این موضوع را تایید نکرده و هنوز نمی توان به طور قطعی اعلام کرد که آیفون 14 پرو مکس چه زمانی در ایران ثبت می شود.

در حال حاضر، خریداران آیفون 14 پرو مکس با مشکلات مختلفی روبرو هستند، از جمله:

عدم آنتن دهی گوشی: گوشی های آیفون 14 پرو مکس به دلیل رجیستر نشدن در ایران بدون آنتن دهی و عملا غیر قابل استفاده هستند.

کاهش قیمت: به دلیل عدم ثبت نام، قیمت این گوشی ها در بازار ایران کاهش چشمگیری داشته است.

خطر خاموشی ناگهانی: برخی گزارش ها حاکی از آن است که گوشی های آیفون 14 پرو مکس در ایران به طور ناگهانی خاموش می شوند و برای روشن شدن مجدد آنها باید به مراکز تعمیر مجاز مراجعه کنید.

آخرین اخبار و جزئیات ثبت نام آیفون 14 پرو مکس

اپراتورهای تلفن همراه یا مقامات دولتی در ایران هنوز هیچ خبر یا جزئیات رسمی در رابطه با ثبت نام آیفون 14 پرو مکس منتشر نکرده اند.

با این حال، می توان انتظار داشت که روند ثبت نام مشابه مدل های قبلی آیفون باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ثبت نام از طریق اپراتورها: اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل ممکن است پیش ثبت نام آیفون 14 پرو مکس را ارائه دهند. این به شما امکان می دهد تا زمانی که تلفن در دسترس است در لیست انتظار قرار بگیرید.

ثبت نام از طریق وب سایت اپل: اپل همچنین ممکن است ثبت نام را از طریق وب سایت خود ارائه دهد. این روش برای کسانی که می خواهند گوشی بدون قرارداد اپراتور بخرند مناسب است.

شرایط و الزامات: برای ثبت نام، ممکن است لازم باشد شرایط و شرایط خاصی مانند داشتن سیم کارت فعال و ارائه مدرک شناسایی را داشته باشید.

عواقب عدم ثبت نام آیفون 14 پرو مکس

1. بدون آنتن

بزرگترین مشکل آنتن ندادن و عدم استفاده از سیم کارت های ایرانی در این گوشی است. یعنی آیفون 14 پرو مکس رجیستر نشده در ایران عملا بی سیم می شود و نمی توانید با آن تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید و از اینترنت استفاده کنید.

2. کاهش ارزش

ارزش تلفن های ثبت نشده به طور قابل توجهی کمتر از مدل های رجیستر شده است. این مشکل به دلیل محدودیت های کاربری و عدم امکان استفاده کامل از توابع گوشی در ایران است.

3. مشکلات حقوقی

در حال حاضر وضعیت قانونی استفاده از آیفون 14 پرو مکس ثبت نشده در ایران کاملا مشخص نیست و ممکن است در آینده با چالش ها و محدودیت های قانونی مواجه شود.

4. عدم ارائه خدمات پس از فروش

نمایندگی های رسمی اپل در ایران فقط برای گوشی های رجیستر شده خدمات پس از فروش ارائه می دهند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل فنی نمی توانید از گارانتی یا خدمات مجاز تعمیر استفاده کنید.

5. محدودیت به روز رسانی

گزارش‌هایی مبنی بر دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای آیفون 14 پرو مکس ثبت نشده در ایران وجود ندارد. این مشکل می تواند باعث عملکرد گوشی و مشکلات امنیتی شود.

نتیجه

تخصیص نهایی ثبت نام آیفون 14 پرو مکس در ایران همچنان در انتظار است. اگرچه زمان زیادی از عرضه این گوشی می گذرد اما هنوز مجوز رسمی واردات آن صادر نشده و در نتیجه امکان ثبت قانونی آن در سامانه همتا وجود ندارد.

با وجود این ممنوعیت، برخی گوشی ها به صورت مسافری وارد کشور شده اند. اما این گوشی ها پس از مدتی استفاده با مشکلاتی مانند قطع آنتن نیز مواجه می شوند.

کارشناسان و مقامات مربوطه هنوز به نتیجه نهایی در مورد سرنوشت ثبت نام آیفون 14 پرو مکس نرسیده اند. در همین حال خریداران این گوشی در بلاتکلیفی به سر می برند. بنابراین خرید آیفون 14 به تصمیمات شخصی شما بستگی دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا