مرجان فاطمی | سلطه بیگانه بر حریم شخصی و تلاش برای پس گرفتن چیزی که به زور م ورد تجاوز قرار می گیرد، موضوع بسیار مهمی است که دستمایه نگارش یک استان و آثار ساخت فیلم سینمایی تبدیل شده است. فرقی نمی‌خارج از مرزها باشد که به قصد لش » به ملک شخصی‌مان گذاشته و حاضر به رفتن نیست. آنچه مهم است، معنایی است که در پس این تلاش‌ها برای رهایی از دست ب یگانه شکل می‌گیرد. در فیلم «خاطرات بندباز»، حامد رجبی با تکیه بر این سوژه، به معنایی عمی ک ست. مروری داریم برای این فیلم مختلف.

به گزارش بازتاب آنلاین، «خاطرات بندباز»، دومین فیلم سینمایی حامد رجبی ب عد از «پریدن از ارتفاع کم» است. فیلمی که در حال حاضر هنر و تجربه به حسا بمی‌آید.

فیلمنامه | ش و «درساژ» م دارد، در فیلم «خاطرات بندباز» معنای معنایی از ورود یک بیگانه به زندگی یک پدر و پسر تنها پرداخت است. پدر و پسری که تاب تحمل همدیگر را ندارند و مدام جدا می‌کنند. پدر خودش را صاحب همه چیز می‌داند و مدام به پسر گوش‌زد می‌کند که سرب ارش است و در آن خانه جایی ندارد. این ارتباط متزلزل، با ورود یک بیگانه و تسلطش بر حریم خصوصی آنها شکل دیگری پیدا می‌کند. حالا دیگر برای پس گرفتن خانه هم که شده، پیوند میان آنها شکل می‌گیرد. از سوی دیانه در این فیلم روبه‌رو هستیم. دختری که با وجود زورگویی نسبی، انگار قرار است به زندگی آنها معنایی بدهد و یادشان بیاورد و زندگی را نچشیده کند. درواقط ستفاده می‌کند و معنای واقعی می‌سازد.

با زی باورپذیری دارد | عکس : فتاح ذی‌نوری

کارگردانی | خاطرات بندباز اطبنشتاین حامد رجبی به عمدهای فیلمش را در آرامش پیش می‌برد تا از این رون د منطقی زندگی آنها به شکل نفع روابط و انتقال معنایی که مدنظر دارد استفاده کند. اکثر سکانس‌های داخلی هستند و به همین دلیل هم دیالوگ‌ها، حالا چهره‌ها و همچنین شخصیت‌های شخصیت‌ها در طول فیلم‌های بزرگی که پیدا می‌کند. بخش مهمی از فیلم با سه بازیگر پیش می‌رود و سادو د در حد ایمان با همه این اوصاف فیلم، خسته‌کننده به ن ظر نمی‌رسد.

بازیگران | فرزاد موتمن که سالیان سال را به عنوان کارگردان مطرح سینما می‌شناسیم، یکی از بازیگران اصلی این فیلم است. اتفاقا به‌خوبی از پس ای فای این نقش برمی‌آید. او ابتدایی فیلم در قامت پدری مقتدر ظاهر می‌شود. مدام برای دیگران خط‌ونشان می‌کشد و پسرش را تحقیر می‌کند اما ر فتر رویه می‌دهد. آرام‌تر می‌شود و ترس و نگرانی را می‌شود از تمام رفتارهایش فهمید. «تومان» به تضی فرشباف، نامزد سیمرغ شد و بازی‌اش در سریال «خاتون» تینا پاکروان هم بسنشتاین است. پسری که به ورود یک دختر به خانه‌شان می‌رود، رفته از پیله‌هایی که برای خودش ساخته بیرون می‌آید و با نگاهی متفاوت به زندگی روبه‌رو می‌شود. مولویان در این نقش متفاوت و باورپذیر ظاهر شده و بار دیگر ثابت کرده است. او این روزها فیلم «جنگل پرتقال» را هم روی پرده دارد. معصومه بیگی سومین بازیت؛ شخصیت بیگانه‌ای بر قرار می‌دهد. او تکمیل خوبی برای این زوج پدر و پسر به حساب می‌آید.

آنالیز فیلم «خاطرات بندباز» به کارگردانی حامد رجبی | بیگانه‌ای درمیان ما
«خاطرات بندباز» | عکس : فتاح ذی‌نوری

طراحی صحنه | بخش مهمی از داستان فیلم در یک خانه روایت می شود. خانه‌ای به نسبت قدیمی که پدری سنت‌گرا به آن چسبیده و حاضر نیست به ه یچ شکل برای تغییراتی در آن اقدام کند. این خانه کم وسیله است و منطبق با زندگی ساده دو مرد در یک خانه شکل گر فته است. با این حال پدر معتقد است ریخته و تمام ابزار و و سایل قدیمی را در اتاقی انبار کرده است. با ورود دختر و ماندگار شدن او، کم کم از دست این ابزار قدیمی خلاص می‌شوند. خانه خالی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. به واسطه‌هایی که برای فراری دادن بیگانه از خانه انجام می‌دهند، رها زرداب می‌اندازند و به طور کلی خانه در معرض نابودی قرار می‌گیرند. و ارتبا7 ساخته شده است.

«خاطرات بندباز» مولویان، معصومه بیگی و … در گروه هنر و تجربه درحال اکران است. ساختن این فیلم را سمیرا و روح الله برادری برعهده داشته اند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *