عمومی

آمریکا به دنبال حذف ایران از کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل است

ما متعهد به حذف ایران از کمیسیون هستیم زیرا به بیان ساده، کار درستی است. این کار مناسبی است که باید انجام شود. ند پرایس روز سه شنبه مدعی شد که این نشان می دهد که ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان ایستاده ایم.

وی بدون اشاره به این واقعیت که چنین تحریم‌هایی مردم بی‌گناه ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: واشنگتن توانسته است با چندین دور تحریم‌ها با ایران مقابله کند.

وی همچنین افزود: «ما به همکاری با شرکای خود در سراسر جهان برای یافتن راه‌هایی برای مقابله با نقض حقوق بشر در ایران ادامه می‌دهیم و این کار را هم به صورت علنی و هم خصوصی انجام می‌دهیم.»

اظهارات پرایس در حالی بیان می شود که آمریکا و متحدان اروپایی آن سال هاست که با اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورهای مستقلی مانند ایران، ناقض اصلی حقوق بشر بوده اند.

اعتراضات پراکنده در ایران در روز 16 سپتامبر به دلیل مرگ مهسا امینی که به دلیل سابقه بیماری قبلی در حین بازداشت پلیس اخلاق جان خود را از دست داد آغاز شد.

امینی 22 ساله سه روز پس از سقوط در ایستگاه پلیس در بیمارستان جان باخت. تحقیقات مرگ او را به وضعیت پزشکی او نسبت داد و اتهامات مربوط به ضرب و شتم او توسط نیروهای پلیس را رد کرد.

اگرچه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران بلافاصله دستور تحقیقات کامل درباره این پرونده را صادر کرد، اما اعتراضات به زودی به خشونت کشیده شد و شورش‌کنندگان به طور مرگبار به پلیس حمله کردند و در چندین شهر به تخریب اموال عمومی پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و دیگر مقامات عالی‌رتبه از جمله رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور، ناآرامی‌های کشور را تحریک کشورهای غربی دانسته‌اند که از پیشرفت ایران با وجود تحریم‌های بی‌سابقه خشمگین هستند.

در دو ماه گذشته و با استفاده از اعتراضات به عنوان پوشش، آشوبگران و اراذل و اوباش – که بعدها مشخص شد بسیاری از آنها با احزاب خارجی ارتباط دارند – در حملات وحشیانه به افسران امنیتی، خرابکاری و هتک حرمت به مقدسات و کشتار غیرنظامیان با پرچم دروغین برای متهم کردن پلیس ایران.

SKH/FNA14010916000105


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا