اخبار روز

آغاز کمپین سلامت دهان و دندان در کردستان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از سنندج، فرزام بیدارپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه هماهنگی و ارزیابی راه اندازی کمپین سلامت دهان و دندان که در دفتر ایشان در ستاد برگزار شد، حضور یافت. این مسئول دانشگاه با اشاره به اهداف این کمپین گفت: سطح آگاهی و سواد سلامت مردم استان در خصوص سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامت از اهداف این کمپین است.

وی با بیان اینکه شعار جامعه جهانی دندانپزشکی، دهان شاد و سالم، بدنی شاد و سالم است، این کمپین را که از 17 تا 19 آغاز شده است، بیان کرد. اردیبهشت ماه اجرا می شود، فرصتی برای هم افزایی فعالیت های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و همچنین ارتقای سواد سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این کمپین اشاره کرد و گفت: از جمله شعار تبلیغاتی بر سربرگ نامه های اداری، اجرای برنامه های آموزشی در رسانه های استانی، انجام معاینات و شقاق بند در همکاری با دانشکده دندانپزشکی و پداگوژی و توزیع مسواک رایگان در مناطق کم برخوردار از جمله این برنامه هاست.

دکتر. بیدارپور با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) یکی از عوامل مهم در ابتلا به سرطان دهان است و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان ارتباط دارد، افزود: بیماری شدید لثه و دیابت دو مورد است. رابطه راه، و هر یک می تواند منجر به تشدید بیشتر شود. بنابراین، مراقبت از سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

فرمود: شعار روز اول (17 اردیبهشت ماه)، «دهان دروازه سلامت»، 18 اردیبهشت ماه “سلامت دهان و دندان، سلامت کودک” و روز 19 اردیبهشت ماه همچنین به نقش سازمان های دولتی و نهادهای عمومی در سلامت دهان و دندان اشاره شده است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پیشنهادات کلیه حاضرین در راستای اجرای بهینه کمپین سلامت دهان و دندان در سطح استان و به طور همزمان در سراسر کشور تصمیماتی اتخاذ شد.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا