اخبار روز

دهک اول تا سوم شامل افزایش 20 درصدی یارانه معیشتی شدند / افزایش 20 درصدی یارانه رسما کلید خورد!

به گزارش پی ام آپ، علیرضا عسگریان در خصوص آخرین تحولات و تحولات خانوارهای ایرانی از نظر اقتصادی و با بیان اینکه خط فقر در ایران توسط 12 نهاد رصد می شود، اظهار داشت: خط فقر به شکل های مختلف ارائه می شود؛ به گونه ای که خط فقر در ایران به شکل های مختلف ارائه می شود. مثلاً در خط فقر تغذیه ای، ممکن است خانواده ای در وضعیت بدی نباشد، اما دچار سوءتغذیه باشد. در برخی از مدارس شهرهای بزرگ، برخی از دانش آموزان ممکن است به دلیل خوردن تنقلات دچار سوء تغذیه شوند.

وی ادامه داد: بنابراین ردیابی خط فقر اعداد مختلفی را نشان می دهد که گاهی اوقات اختلاف نظر ایجاد می کند. برخی خط فقر را بالاتر می دانند، زیرا عوامل متعددی در تعریف خط فقر مؤثر است. این در حالی است که اعلام رسمی خط فقر نیازمند نهادی رسمی است که تمامی مجوزهای لازم را برای اعلام این موضوع داشته باشد.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت متمرکز در زمینه فقر تغذیه ای فعالیت می کند و در این زمینه آماری به دست آورده است، گفت: برای اینکه یک نفر بتواند سلامت خود را حفظ کند و این سلامت بین‌نسلی باشد، توجه به عدم فقر تغذیه‌ای مهم است و این درحالیست که امکان دارد یک نفر از نظر مالی در وضعیت متوسطی قرار داشته باشد اما از نظر تغذیه‌ای به خودش نرسد. البته ممکن است فردی از نظر تغذیه ضعیف باشد و نتواند از وضعیت تغذیه خود مراقبت کند. در فقر تغذیه بسیار تناقض وجود دارد و از آنجایی که یک مرکز رسمی در این زمینه نمی تواند دقیق صحبت کند، به دنبال این هستیم که برآورد خط فقر را در وزارت رفاه به دست آوریم و با مجوز به عنوان مرجع رسمی تبلیغ کنیم. ، گرفتن مجوز به این راحتی نیست. ما باید بسیاری از نهادهای مختلف را متقاعد کنیم زیرا اعلام خط فقر دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بنابراین باید همه عوامل مرتبط را همسو کنیم.

یاروی با تاکید بر اهمیت و ضرورت نابودی و آزمایش در سطح کشور تصریح کرد: تصور کنید دولت قصد کمک به اقشار آسیب پذیر را داشته باشد، این کار باید با استفاده از داده های کافی، به روز و دقیق برای این کمک انجام شود. . به جامعه هدف برسد. پس اولین قدم استفاده از پایگاه سلامت ایرانیان و به روز رسانی داده ها و تست جامع است که خوشبختانه اکنون در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

به گفته معاون بهزیستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه بهزیستی ایران دارای 11 شاخص اساسی است که بر اساس این شاخص ها به صورت هوشمند عمل می کند. البته گاهی ممکن است مشکلاتی در این شاخص ها وجود داشته باشد اما میانگین آن قابل قبول است.

عسگری تصریح کرد: آزمون وسع بر اساس حساب بانکی، تراکنش ها، ساختار و تعداد خانواده، سفرهای خارج از کشور، تعداد وسایل نقلیه و اموال و میزان حقوق، واجد شرایط بودن و وضعیت و سپس تجزیه و تحلیل دهک ها با استفاده از این حق انجام می شود. حال اگر دقیق تر بخواهید باید صدک بندی انجام می دادید که الان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود. علاوه بر این، با وجود این موارد، تفاوت هایی وجود دارد، به این ترتیب اگر بخواهیم یارانه را بین همه مردم تقسیم کنیم، اعتراض در کمترین حد ممکن خواهد بود و اگر بخواهیم یارانه را به هر نسبت عادلانه تقسیم کنیم، اگر یارانه به صورت مساوی تقسیم شود، اعتراضات بیشتر خواهد شد، زیرا برخی از افراد از دریافت یارانه محروم و برخی مشمول دریافت یارانه خواهند شد. در حال حاضر قرار است یارانه را به صورت عادلانه تقسیم کنیم، هرچند می دانیم اعتراضاتی خواهد شد.

وی با ارائه آماری از تعداد خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه، اعلام کرد: 91 درصد افراد مشمول دریافت یارانه هستند که در این میان جمعیت دهک دهم حدود 8 میلیون نفر است و پس از اعتراضات سال گذشته و یک نیم میلیون نفر تحت پوشش یارانه هستند.

عسگریان با بیان اینکه همه مردم موافقند که همه نباید یارانه دریافت کنند، گفت: تا زمانی که رضایت عمومی افزایش یابد، سعی می کنیم با توضیحات قانع کننده ای که به مردم ارائه می دهیم، دهک بندی ها را به شکلی منطقی، علمی و منصفانه اجرا کنیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حداقل ده ها فرمول بررسی و احراز صلاحیت برای آزمون وسع در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف و همچنین کسب و کارهای مجازی (استارتاپ) بدون این که وزارت رفاه از آنها چیزی بخواهد داده‌ها و اطلاعات خود را در مورد آزمون وسع به وزارت رفاه انتقال می‌دهند، بنابراین هر چه معدل عادلانه تر باشد، تغییرات بیشتری ایجاد می شود.

پرداخت کمک هزینه تشویقی نقدی برای افراد

سه دهک اول دریافت کنندگان کمک هزینه، که به جای دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز از کالابرگ استفاده کردند، سرانجام کمک یارانه تشویقی خود را دریافت کردند.

کمک هزینه تشویقی قابل برداشت نیست و باید در قالب طرح قبض الکترونیکی استفاده شود. یارانه تشویقی به خانوارهایی که حداقل 80 درصد یارانه خود را از 20 تا 28 خرداد ماه سال جاری صرف خرید اقلام ضروری کرده بودند پرداخت شد.

به این ترتیب افزایش 20 درصدی یارانه رسما کلید خورد. اگر می خواهید بدانید چه کسانی مشمول یارانه تشویقی هستند و چگونه از اعتبار اضافی استفاده کنید، این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا