اخبار روز

با انواع جلد دفتر و نوع صحافی آنها آشنا شوید!/ جزئیات صحافی کتاب‌ها و دفترها

صحافی، به طرق مختلفی، فرایند جمع‌آوری، اتصال و حفاظت از اسناد مکتوب را توصیف می‌کند. در این مقاله، می‌خواهیم انواع صحافی و جلد دفتر را معرفی کنیم. متنوعیت زیادی در صحافی وجود دارد، اما تعداد صفحات و جنس برگه‌های استفاده شده نقش حیاتی در انتخاب آنها دارد. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید و مایلید به اطلاعات کاملی برسید، همراه ما باشید.

انواع پوشش و معیارهای انتخاب آنها

جلد دفتر، سررسید یا کتاب، اولین عاملی است که توانایی جذب توجه مخاطب را دارد. علاوه بر نقش محافظتی انواع جلدها، آن‌ها نقشی مهم در هویت محصول و جلب توجه مخاطبان دارند. در کشور ما، پراکندگان و نویسندگان فعالیت زیادی دارند. هر یک از این گروه‌ها سعی می‌کنند با طراحی و تولید محصولات با کیفیت، توجه و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.

محصولات مکتوب مانند دفتر، دفتر و کتاب با جلدهای مختلف در حال حاضر به بازار عرضه می شود. در یک طبقه بندی کلی، انواع پوشش شامل موارد زیر است:

دفتر جلد کاغذی

این آستین از کاغذ ساخته شده که استحکام چندانی ندارد و برای محصولات کم اهمیت استفاده می شود.

دفتر جلد سخت

این آستین مقوایی بسیار ضخیم بوده و استحکام بالایی دارد. بنابراین این روکش برای محصولات نوشتاری که ارزش فکری بالایی دارند گزینه مناسبی است.

دفترچه شومیز یا گلاسه

این یک پاکت مقوایی نسبتا نرم و نازک است که نام دیگر کاور نرم یا کاور نرم است. روکش سلفون روی جلد از دیگر ویژگی های این جلد شومیز یا براق است. حساسیت این پوست زیاد و آسیب پذیری آن بیشتر است، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد. جلد شومیز یا کاغذ گلاسه اغلب برای کتاب های درسی و کتاب های کودکان استفاده می شود.

دفتر جلد گالینگور

پوششی ضخیم و محکم با رویه پارچه یا چرمی است که از محافظت بالایی برخوردار است. انواع آثار علمی، تجاری و مرجع از این جلد استفاده می کنند. قیمت این روکش نسبت به سایر مدل های موجود در بازار بیشتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

با انواع جلد دفتر و نوع صحافی آنها آشنا شوید!/ جزئیات صحافی کتاب‌ها و دفترها

جلد طلقی

از این نوع جلد برای حفاظت بهتر از انواع دفتر و جلوگیری از پاره شدن برگه‌ها استفاده می‌شود. این نوع جلد، در بین مصرف‌کنندگان برترین‌ها در جلد دفتر قرار دارد.

انواع صحافی

علاوه بر جلد دفتر و سررسید، نوع صحافی نیز تأثیر مهمی در جلب توجه مخاطبان دارد. اینجا می توانید تعدادی از انواع قطع و صحافی که وجود دارند را بیابید:
قطع رحلی: این قطع به دو دسته کوچک و بزرگ تقسیم می‌شود. در قطع رحلی بزرگ، ابعاد کاغذ معمولاً 23 در 33 سانتیمتر است و معمولاً برای چاپ مجلات و آگهی‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. در قطع رحلی کوچک که اندازه آن 29 در 21 سانتیمتر است، معمولاً برای چاپ ماهنامه و برخی کتب درسی استفاده می‌شود.
قطع رقعی: کاغذ مورد استفاده در قطع رقعی دارای اندازه 14 در 21 سانتیمتر است و معمولاً کتاب‌های رمان در این قطع چاپ می‌شوند.
قطع وزیری: بیشتر کتب درسی با این قطع زیر چاپ می‌روند. اندازه کاغذ در قطع وزیری 17 در 23 سانتیمتر است.
دفتر سیمی: این نوع دفترها سوراخ‌هایی در طرفین خود دارند که استفاده از دفتر را برای کاربر ساده‌تر می‌کند. جلد دفترهای سیمی نیز از استحکام نسبتاً بالا برخوردار است و به طور کامل مسطح دیده می‌شود. راحتی استفاده از آن‌ها نیز به عنوان یکی از مزایای دفترهای سیمی ذکر می‌شود. این نوع دفترها، به‌خصوص برای دانش‌آموزان ابتدایی، گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.
دفتر دوختی: در این نوع صحافی، برگه‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و جلد دفتر با استفاده از نخ مخصوص دوخته می‌شود.
دفتر ته چسب: جلد دفترهایی که با این روش صحافی می‌شوند، در ابتدا با استفاده از چسب گرم و سپس چسب سرد به برگه‌ها متصل می‌شوند. صحافی ته چسب به عنوان اتصال نرم هم شناخته می‌شود.

آشنایی با انواع صحافی و صحافی کتاب

فروشگاه اینترنتی دفتر و سررسید اردیبهشت ماه

در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی مختلفی به طراحی و تولید انواع لوازم التحریر مشغول هستند. انجمن گروه اردیبهشت ماه این افتخار را دارد که با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت بیش از پیش نظر عموم را به خود جلب کند. بنابراین؛ هر سلیقه و نیازی که داشته باشید جای نگرانی نیست زیرا اردیبهشت ماهی مطمئناً پیشنهادات متنوعی برای شما خواهد داشت. در تولیدات گروه می توانید انواع مدارک اداری و سررسید را دریافت کنید اردیبهشت ماه یک حساب ویژه باز کنید. از سوی دیگر، از آنجایی که جلد نوت بوک از نظر نوع کاربری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی این اطمینان را به شما می دهیم. اردیبهشت ماه می توانید دفترچه های جذابی برای کودکان خود بسازید. تخصص محصولات اردیبهشت ماهی ارائه پیشنهادات متفاوت برای هر سلیقه به مخاطبان است.

حتی اگر مهلتی برای نوشتن چیزهای روزمره یا ثبت رویدادهای مهم دارید، باز هم می توانید روی محصولات این مجموعه حرفه ای حساب کنید. اردیبهشت ماه این شرکت با ایجاد انواع سررسید، نوت بوک، برنامه ریز و … توانسته است اعتماد مخاطبان را جلب کند.

آشنایی با انواع صحافی و صحافی کتاب

آخرین کلمه

انواع نوت بوک و دفتر از پرمصرف ترین لوازم التحریر روزانه هستند. این ابزارهای متنوع در موقعیت های مختلف حرفه ای و تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی هنگام استفاده از دفترچه یادداشت و سررسید نمی دانید چند سال دارید و هر فردی که حرفه ای داشته باشد می تواند با استفاده از دفترچه یا سررسید برخی موارد مهم را یادداشت کند.

یکی از عوامل مهم در خرید کتاب، سبک جلد کتاب است. در بالا قضیه را به تفصیل توضیح دادیم. هرچه جلد کتاب محکم‌تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. بنابراین، می توانید با توجه به نیاز خود و نحوه استفاده از دفتر، یکی را خریداری کنید. در این مقاله همچنین سعی شده است به طور مختصر به انواع جلد نوت بوک، نحوه برش و مدل هایی که معمولا در چاپ استفاده می شود اشاره کنیم. هر یک از برش ها کاربرد مورد نظر خود را دارند، اما هدف نهایی در طراحی هر برش، سهولت استفاده است.

اردیبهشت، تولیدکننده دفتر سررسید و پلنر، با رعایت استانداردهای صنعت چاپ، همواره تلاش می‌کند محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. اگر به عنوان مسئول خرید یک شرکت تبلیغاتی مشغول به فعالیت هستید یا چند فرزند دانش آموز یا دانشجو در منزل دارید و به دنبال خرید دفتر یا سررسید برای آنها هستید، توصیه می‌کنیم محصولات متنوع فروشگاه آنلاین اردیبهشت را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به تنوع بالا و کیفیت عالی محصولات نوشت‌افزاری اردیبهشت، می‌توانید بین بهترین‌ها، طبق سلیقه و نیاز خود، یکی را انتخاب کنید. بنابراین، همین حالا شروع به خرید دفتر مورد علاقه‌تان کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا