اخبار روز

آسمان کشور تا پایان هفته بارانی است!/جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۲ آبان ماه) از فعالیت آن تا پایان هفته جاری در ایران خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (1) آبان (ماه) وزش باد و بارش پراکنده در هرمزگان، جنوب کرمان و استان های سیستان و بلوچستان رخ می دهد.

وی در ادامه گفت: سه شنبه (2 آبان(ماه) به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، در شمال خوزستان و استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، البرز، تهران و برخی مناطق آذربایجان غربی پیش بینی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود.

ضیائیان افزود: چهارشنبه (3 آبان(ماه) بارندگی در رشته کوه های زاگرس در نیمه شمالی خوزستان و در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی رضوی ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی افزود: با توجه به نفوذ جریانات شمالی در سواحل دریای خزر، در نواحی شمال غرب، سواحل شمالی، شمال خراسان شمالی و جنوب. دامنه های البرز در قزوین، البرز و تهران نیز پوشش ابر و بارش ایزوله خواهد بود. این با باد و کاهش موقت دما اتفاق می افتد.

وی افزود: پنجشنبه (4 فروردین) آبان(ماه) رگبار باران گاهی وزش باد و رعد و برق در مرکز زاگرس و برخی مناطق شرق و جنوب کشور ادامه دارد. جمعه (5 آبان ماه) در جنوب شرق کشور بارندگی خواهد بود و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.

ضیائیان افزود: خلیج فارس تا سه روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی کشور در تشریح وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲ آبان ماه) صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، افزایش وزش باد در استان پیش بینی می شود. از بعدازظهر افزایش باد و افزایش ابر در شب با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (3) آبان(ماه) نیمه ابری، وزش باد نیمه شدید، در برخی ساعت دیگر بارش پراکنده همراه با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 16 و حداکثر 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (یکم و دوم) آبان اهواز با دمای 35 و 34 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز کشور و شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا