اخبار روز سینما

آرنولد شوارتزنگر: پدرم، مسئول مرگ برادرم است!/ او از رفتار خشونت‌بار پدرش می‌گوید

آرنولد شوارتزنگر، هنرپیشه اتریشی-آمریکایی، در مجموعه مستند جدید خود خاطرات قدیمی دوران کودکی پدری که او را «ظالم» خطاب می کرد، تعریف کرد.

او در این مجموعه مستند که نامش از نام کوچکش گرفته شده است، گفت: پدرم یکی از اعضای سابق حزب نازی بود که در زمان بازگشت از جنگ از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد.

آرنولد می گوید که «پدرش به مدت سه روز زیر ساختمان ها و آوار مدفون بود و وقتی در نبرد شکست خوردند، افسرده و ناامید به خانه بازگشت.» اتریش کشور مردان شکست خورده بود.

رفتار خشونت آمیز پدر علیه خانواده

در دوران کودکی، پدر آرنولد همیشه او را در رقابت با برادرش قرار می‌داد. حتی رویدادهایی مانند چیدن گل برای روز مادر نیز به یک رقابت بین دو برادر تبدیل می‌شد. البته آرنولد، که در حال حاضر ۷۵ سال دارد و قبلاً به عنوان فرماندار کالیفرنیا خدمت می‌کرده، همواره به خاطر ضربات کمربندی که از پدرش دریافت کرده بود یاد می‌کند. او می‌گوید که هنگامی که پدرش مشروب می‌خورد، رفتارش بدتر هم می‌شد.

او خشونت پدرش را عجیب توصیف می کند و می گوید: یک نوع رفتار اسکیزوفرنی در او وجود داشت که من و برادرم در خانه شاهد آن بودیم، پدر خوب بود، اما وقتی مست به خانه می آمد فریاد می زد، ما دور می پریدیم و قلب‌هایمان تند می‌زد.” چون می‌دانستیم که او می‌تواند مادرم را کتک بزند یا کاری دیوانه‌وار انجام دهد. این نوع خشونت عجیب در مورد او وجود داشت.

پدر مسئول مرگ برادر است
شکنجه های جسمی و روحی پدر آرنولد او را مجبور کرد که اتریش را به مقصد ایالات متحده ترک کند. کاری که او در 21 سالگی یعنی در سال 1968 انجام داد. سه سال بعد، درست زمانی که در اوج فعالیت بدنسازی خود بود، از مرگ برادرش آگاه شد. برادرش هنگام رانندگی در حالت مستی پس از تصادف با تیر تلفن کشته می شود.

آنچه تو را نکشد قوی ترت می کند

او خشونت پدر و مادرش را این گونه توصیف می کند: او (برادرم) تحمل استرس های خانه و ضرب و شتم هایی که گاهی از پدر و مادر به ما می رسید را نداشت. او ادامه می دهد: «اما نوع تربیتی که داشتیم برای فردی مثل من مفید بود، زیرا در درون بسیار قوی و مصمم بودم، اما برادرم شکننده تر بود.

او به نقل قولی از نیچه اشاره می کند: “آنچه تو را نمی کشد، تو را قوی تر می کند. چیزی که من را به این آرنولد تبدیل کرد، آن را نابود کرد.” پدر شوارتزنگر در سال 1972، یک سال پس از مرگ برادرش بر اثر سکته مغزی درگذشت. در حالی که مادرش تا سال 1998 زنده ماند.

منبع: یورونیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا