اخبار روز

اعلام آخرین مهلت انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه!

به گزارش پی ام آپ، بر اساس زمان بندی اعلام شده، با تکمیل رصد اطلاعات خریداران خودروهای داخلی نسبت به افتتاح حساب نمایندگی (واریز 100 میلیون تومان و مسدود کردن آن) و سپس ارسال اطلاعات بانک ها به سامانه از 3 خردادماه  ، روند انتخاب خودروها در سامانه به آرامی آغاز شد.

با توجه به این؛ فقط متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ها به سامانه ارسال شده است می توانند در تاریخ مذکور 5 اولویت خودرو را برای تشکیل لیست انتظار در سامانه esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت نام تاثیری در اولویت عرضه خودرو ندارد. .

متقاضیان مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی از 0تا 29 اردیبهشت ماه ماه فرصت افتتاح حساب نمایندگی و واریز وجه را داشتند.

عرضه 23 مدل خودرو در فاز دوم فروش تلفیقی

شرکت سایپا 11 محصول خود شامل مدل کوییک جی ایکس، کوییک اتوماتیک، ساینا اس، ساینا اس اتوماتیک، کوییک آر جی ایکس، شاهین، شاهین اتوماتیک، ساینا مدل جی ایکس، ساینا مدل جی ایکس اتوماتیک، ساینا جی ایکس دوگانه سوز و اطلس .es

شرکت مدیر خودرو در این مدت شش خودرو شامل آریزو ۶ پرو، تیگو ۸ پرو، ایکس ۵۵ پرو، ایکس ۲۲ پرو اتوماتیک، ایکس ۲۲ پرو دنده ای و آریزو ۵ توربو را روانه بازار کرده است.

همچنین محصولات فردا موتور 3، فردا SX5، فردا T5 و سوبا M4 و کرمان موتور با جک S3، جک J4، KMCJ7 در مرحله دوم طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی حضور دارند.

بر اساس این گزارش؛ ایران خودرو در این مرحله محصولی را عرضه نکرده است.

* امکان ثبت نام متقاضیانی که قبلا در لیست انتظار طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند وجود ندارد، مگر اینکه قبل از تاریخ 20/02/1302 انصراف خود را در سامانه های مربوطه ثبت کنید.

* ثبت نام مرحله اول در لیست انتظار هیچ گونه حقی برای متقاضی دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس تایید ثبت نام توسط خودروساز در ثالث شکل می گیرد. مرحله پروژه پیاده سازی.

تبصره 5: تخصیص خودروها در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می شود.

تبصره 6: متقاضیان علاوه بر داشتن حساب نیابتی با اعتبار مورد نیاز، ملزم به احراز کلیه شرایط متقاضی هستند و در صورت احراز این موضوع در هر مرحله تا تایید سابقه عدم احراز شرایط متقاضی توسط خودروساز. ثبت نام، ثبت نام شما لغو خواهد شد.

شرایط عمومی مندرج در ماده 4 آیین نامه تنظیم بازار خودروهای سواری توسط شورای رقابت:

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

2. داشتن گواهینامه رانندگی معتبر (با تاریخ انقضا) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

3. متقاضیانی که در 48 ماه گذشته در شرکت های ایران خودرو و سایپا و سایر شرکت های خودروسازی در 24 ماه گذشته اقدام به ثبت یا صدور فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) کرده اند، می توانند ثبت نام و یک ماشین بخر. ندارند

4. متقاضیان دارای پلاک فعال نمی توانند نسبت به ثبت نام و خرید خودرو اقدام کنند.

5. واگذاری امتیازات و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص حقیقی (از جمله با وکالت) و همچنین فروش محموله های خودرو به صورت وکالتی ممنوع است.

6. در غیر این صورت امکان فروش خودروی خریداری شده وجود ندارد.

7. شرکت های خودروسازی موظفند اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال از جمله رهن سند خودرو اتخاذ و اجرا کنند.

8. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

9. در صورتی که در هر یک از مراحل و مراحل ثبت نام مشخص شود که متقاضی فاقد شرایط ثبت نام می باشد، ثبت نام وی باطل تلقی و واریزی عودت داده می شود (بدون پرداخت سود مشارکت و …).

10. در صورت بروز تاخیر احتمالی در تحویل خودرو طبق شرایط مقرر در قرارداد، خسارت تاخیر در تحویل طبق ضوابط اجرای قانون حمایت از حقوق خودرو پرداخت خواهد شد. مصرف کنندگان و اطلاعیه های مربوطه که متعاقباً از طریق بخشنامه های فروش اطلاع رسانی خواهد شد.

11. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه های صادره از سوی شرکت های خودروسازی و قراردادی که با مشتریان منعقد می کنند خواهد بود.

12. متقاضی باید فقط یک حساب نمایندگی ایجاد کند در غیر این صورت مسئولیت موضوع به عهده متقاضی می باشد.

13. تا تاریخ 20/02/1302 در فهرست اولویت های اعلامی اولین طرح تلفیقی خودروهای داخلی و وارداتی قرار نگرفته و یا از طرح مذکور خارج نشوند.

14. هر کد ملی می تواند از تمامی شرکت های خودروسازی یک وسیله نقلیه خریداری کند.

15. طرح عادی شامل کلیه افراد دارای ویژگی های فوق می باشد و طرح حمایت از خانواده و جوانان صرفاً برای مادران حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب سازمان ثبت احوال و مسئولیت می باشد. زیرا اشتباه در انتخاب طرح با متقاضی است.

16. ثبت نام کنندگان باید شماره همراه ثبت شده به نام خود را در سامانه اعلام کنند در غیر این صورت مسئولیت مغایرت شماره همراه با کد کشور بر عهده شخص ثبت نام کننده می باشد.

مرحله دوم: برنامه نویسی و اعلام زمان بندی برای هر محصول خاص

پس از تعیین وقت، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، طبق برنامه زمانبندی تولید اعلام شده توسط خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودرو مورد نظر به متقاضی در سامانه اعلام می شود.

تبصره 1: زمانبندی بر اساس لیست انتظار (لیست انتظار هر محصول) در خرداد ماه 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir اعلام خواهد شد.

تبصره 2 – قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمانبندی اعلام شده، برای خودروساز تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی کند و این تعهد صرفاً پس از اتمام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش شکل می گیرد. بین متقاضی و خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده.

تبصره 3: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت اعتبار از حساب نماینده و در صورت تمایل واجد شرایط به تحویل خودرو طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده در این مرحله، نسبت به نهایی‌سازی رکورد اقدام کند. . بر اساس تماس خودروساز و با تکمیل پرداخت به حساب خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کنید و یا پس از اعلام نتایج زمان بندی با اعلام انصراف از لیست انتظار خودروی مورد نظر خارج شوید.

مرحله سوم: تایید ثبت نام متقاضیان بر اساس تماس شرکت سازنده خودرو

در این مرحله خودروساز موظف است پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و تشکیل فهرست انتظار برای هر محصول، هرگونه فراخوانی برای طرح‌های فروش خودرو بر اساس زمان‌بندی و شیفت انجام‌شده اعلام کند. خودروسازان به مرور زمان و صرفا بر اساس لیست اولویت های ذکر شده برای هر محصول، نسبت به تماس و تایید ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو اقدام خواهند کرد.

تبصره 1 – تایید ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت قیمت روزانه مطابق با قوانین تنظیم بازار خودرو شورای رقابت می باشد.

تبصره 2 – چنانچه طی تماس مشتری در زمان تحویل کالا یا ثبت نام نهایی مشخص شود که مشتری از شرایط متقاضی مندرج در آگهی تخطی کرده یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری کرده است، ثبت نام در پلان یک نماد conlam در نظر گرفته می شود.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا