اخبار روز سینما جهان

۵ «آخرالزمان» کمتر دیده‌ شدۀ کره‌ای؛ از مِه زامبی‌ساز تا زامبی‌ها در چوسان!

به گزارش خبرگزاری برای نزدیک به یک دهه، فیلم‌ها و سریال‌های کره‌جنوبی بر سرویس‌های پخش تسلط داشته‌اند، به‌ویژه به دلیل رونق فوق‌العاده سریال‌های بلایا و بقا. این سریال‌های هیجان‌انگیز و پرتعلیق که به مخاطب ارائه می‌کنند، در سطح بین‌المللی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

به گزارش فرادید، موفقیت بی سابقه «بازی ترکیبی» باعث شد تا تمامی سریال های با مضامین آخرالزمانی در لیست تماشاگران قرار بگیرند. این سریال ها آنقدر هیجان انگیز و جذاب هستند که بینندگان نمی توانند خود را از هجوم هیولاها یا آینده ای فاجعه بار بدون آب تصور نکنند. اگرچه کمبودی در فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای وجود ندارد، اما تعداد کمی از آن‌ها آنقدر عالی هستند که مخاطب را از ابتدا تا انتها درگیر خود نگه می‌دارند. در اینجا به معرفی پنج مورد از این سریال های پرطرفدارتر اما کمتر دیده شده می پردازیم.

1. گل رز وعده داده شده است (D-Day)

روز موعود یک سریال کره ای در ژانر «بقا» است که به دلیل نزدیک بودن به واقعیت با دیگر سریال های این سبک متفاوت است. این سریال به مسائل بسیار جدی می پردازد و معنای واقعی تلاش برای زنده ماندن را به تصویر می کشد.

در این درام پزشکی غم انگیز و مهیج، شهر سئول در معرض زلزله مهیبی قرار می گیرد که تقریباً شهر را با خاک یکسان می کند. در پی این فاجعه، تنها افرادی که قربانیان می توانند به آنها تکیه کنند، گروهی از پزشکان و امدادگران شجاع هستند که در یک وضعیت آشفته گرفتار شده اند.

روز موعود مربوط به این نیست که مردم برای یک قوطی غذا بمیرند یا کسی را به مرگ محکوم کنند زیرا ممکن است آلوده باشد. این سریال تصویری واقعی از ترس و بلاتکلیفی است که یک جامعه در هنگام وقوع یک فاجعه تجربه می کند. چنین اتفاقاتی به طور طبیعی غریزه بقا را در انسان بیدار می کند و این یکی یکی از چیزهایی است که این سریال با روایتی مبتنی بر واقعیت با موفقیت به تصویر می کشد.

2. چاله تاریک

گودال تاریک یک سریال بقای هیجان انگیز و کمتر شناخته شده است که شباهت هایی به سریال محبوب نتفلیکس یعنی Sweet Home دارد. این سریال داستان گروهی از بازماندگان را روایت می کند که در حال فرار از مه و تاریکی مرموز هستند که انسان ها را به هیولا تبدیل می کند. زندگی این افراد زمانی تغییر می کند که دود سیاه ناشی از ریزش چاه فاضلاب یک کارخانه مواد شیمیایی آنها را به زامبی های جهش یافته تبدیل می کند.

این سریال یک داستان کلاسیک بقا است که شما را به سفری هیجان انگیز می برد و شما را قادر می سازد حدس بزنید کدام شخصیت ها تا آخر زنده خواهند ماند. گودال تاریک اثری پر زرق و برق نیست، اما به تم و عناصر ژانر بقا وفادار است. این سریال با طرح سوالاتی درباره ارزش های انسانی و احساس فرو رفتن در تاریکی که ممکن است همیشه در درون ما وجود داشته باشد، شما را به فکر وا می دارد.

3. دریای خاموش

دریای خاموش یک سریال علمی تخیلی هیجان انگیز و آینده نگر است که با به تصویر کشیدن دنیایی بدون آب، مخاطب را مجذوب خود می کند. تصور کنید در دنیایی زندگی می کنید که در آن آب به یک کالای فوق العاده ارزشمند تبدیل شده است. این فرضیه می تواند غریزه بقا را در هر کسی بیدار کند.

در حالی که همه شخصیت‌های سریال تلاش می‌کنند از عواقب کمبود آب جان سالم به در ببرند، داستان عمدتاً بر روی گروهی از فضانوردان در یک مأموریت فضایی متمرکز است که وظیفه بازیابی داده‌ها و نمونه‌هایی از یک مرکز تحقیقاتی در ماه را دارند.

دریای خاموش سفری هیجان انگیز، نفس گیر و مرموز به دنیای علمی تخیلی است. مخاطب تا آخرین قسمت نمی تواند به طور کامل حدس بزند که در این سریال چه می گذرد و این سفر پرمخاطره از ناشناخته به معلوم. یکی یکی از بهترین ویژگی های این سریال است. این سریال شاید یک سریال بقا به سبک سنتی نباشد، اما در مورد تلاش برای زنده ماندن نسل بشر و انجام هر کاری برای جلوگیری از انقراض انسان است. درخشش این سریال مدیون بازی خیره کننده گونگ یو است که هر صحنه را با یک بار احساسی عمیق اجرا می کند.

5 کره ای کمتر دیده شده

4. پادشاهی

پادشاهی یکی یکی از بهترین سریال های کره ای نتفلیکس است که می توان آن را آغازگر روند داغ سریال های بقای مدرن با فضایی متفاوت دانست. برخلاف بسیاری از سریال‌های بقا که در مکان‌های آشنا مانند یک مجتمع آپارتمانی شلوغ یا یک دبیرستان اتفاق می‌افتند، Kingdom یک پیشینه تاریخی قوی دارد که به طرز شگفت‌آوری با داستان آخرالزمانی زامبی‌ها در هم آمیخته است. این سریال که از یک وبتون اقتباس شده است، داستانی هیجان انگیز در دوران سلسله چوسان را روایت می کند که در آن پادشاه به طور ناگهانی به بیماری جدید و مرموز مبتلا می شود. ولیعهد که مشتاق کشف راز این بیماری است متوجه می شود که قربانیان این بیماری مانند هیولا به زندگی بازمی گردند. همان هیولاهایی که در دوران مدرن به آنها «زامبی» می گویند.

5 کره ای کمتر دیده شده

Kingdom رویکردی فوق‌العاده هوشمندانه به موضوع بقا دارد و داستان خود را بدون اتکای بیش از حد به کلیشه‌ها به جلو می‌برد. بینندگان می توانند در مکان های غیرمنتظره منتظر اکشن و خون زیادی باشند. با این حال، کسانی که به دنبال یک داستان متعارف‌تر از زامبی‌ها هستند، ممکن است آنچه را که به دنبال آن هستند در The Kingdom پیدا نکنند، به خصوص که موجودات گوشتخوار بیشتر در پس‌زمینه خط داستانی اصلی این مجموعه قرار دارند.

5. خوشبختی

در دنیایی که بقا حرف اول را می زند، فضای کمی برای شکوفایی عشق وجود دارد. «شادی» یکی دیگر از تریلرهای هیجان انگیز حمله زامبی است که سختی های گیر افتادن در یک مجتمع آپارتمانی لوکس را در حالی که دنیای بیرون در حال نابودی است، به تصویر می کشد.

5 کره ای کمتر دیده شده

یکی یکی از بهترین ویژگی های «شادی» که آن را از دیگر سریال های مشابه جدا می کند، داستان عاشقانه صمیمانه ای است که به خوبی با فضای وهم آلود حوادث آخرالزمانی ترکیب شده است. شخصیت های اصلی به خصوص شخصیت زن (با بازی هان هیو جو) جوانان قوی و مستقلی هستند که جذابیت بیشتری به روایت این سریال می بخشند.

این سریال با دوز مناسبی از احساسات، هرج و مرج و هیجان همراه است. داستان نه تنها غیر واقعی به نظر نمی رسد، بلکه تعادل فوق العاده ای بین منطق و تخیل ایجاد می کند. «خوشبختی» یک درام غیرمعمول زامبی است که درگیری‌های بین ساکنان ساختمان و تأثیر یک وضعیت اضطراری بر ارزش‌های اخلاقی انسان را بررسی می‌کند.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا