بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ سویه جدیدی از کووید-19 به نام XEC در حال گسترش است. متاسفانه شیوع این بیماری مانند آتش سوزی غیرقابل کنترل در اروپا در حال گسترش است. بر اساس تحقیقات، این ویروس جدید ممکن است با جهش‌های جدیدی ظهور کند که مطمئناً موج جدیدی از کرونا در پاییز ایجاد می‌کند.

آسیب جسمی و روحی کووید-19 هنوز به طور کامل از بین نرفته است، اما نوع دیگری از کووید با سویه جدید و مسری به نام XEC در حال گسترش است. این کووید که به سرعت در 15 کشور جهان در حال گسترش است، در حال بازگشت است. XEC اولین بار در ژوئن در آلمان شناسایی شد. این کووید ترکیبی از سویه های KS.1.1 و KP.3.3 است. طبق گزارش های پزشکی، این ویروس قبلاً از سویه غالب FliRT پیشی گرفته است.
این سویه که متعلق به نوع Omicron است، در حال حاضر به سرعت در حال گسترش به ویژه در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا است.

شیوع سویه جدید کرونا در 15 کشور؛ علائم چیست
شیوع سویه جدید کرونا در 15 کشور؛ علائم "XEC" چیست؟

به گفته دانشمندان، XEC دارای جهش های جدیدی است که ممکن است به گسترش و تشدید آن در پاییز امسال کمک کند. به علاوه، کارشناسان می گویند، واکسن ها می توانند به پیشگیری از موارد جدی کمک کنند.
با توجه به آنچه تاکنون مشاهده شده است، این سویه با علائمی مشابه علائم بیماری های رایج مانند آنفولانزا و سرماخوردگی همراه است.

در حالی که اکثر افراد ظرف چند هفته بهبود می یابند، برخی ممکن است بیشتر طول بکشد و برخی حتی ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عفونت با این سویه علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد می‌کند که شامل درجه حرارت بالا (تب) همراه با لرز، سرفه‌های مداوم، از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی، تنگی نفس، خستگی، بدن درد و بی اشتهایی و غیره

همانطور که گفته شد، اکثر افراد مبتلا به این بیماری ظرف چند هفته بهبود می یابند، اما به طور کلی، چند ماه طول می کشد تا ایمنی بدن شما به سطوح بالایی برسد و شما کاملاً از ویروس رها شوید.
در حال حاضر، حدود 550 نمونه در 27 کشور از جمله لهستان، نروژ، لوکزامبورگ، اوکراین، پرتغال، ایالات متحده و چین گزارش شده است.

اریک توپول، مدیر موسسه تحقیقات ترجمه اسکریپس در کالیفرنیا، اخیراً در شبکه اجتماعی X پست کرده است: در این مرحله، به نظر می رسد نوع XEC محتمل ترین نوع بعدی یا به اصطلاح سویه غالب باشد.

فوتبال روزانه اینستاگرام
شیوع سویه جدید کرونا در 15 کشور؛ علائم "XEC" چیست؟

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما