به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز، همزمان با دومین سالگرد درگذشت امین تارخ بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون، پردیس سینمایی به نام این هنرمند از 11 مهرماه در شیراز افتتاح می شود.

امین از بیستم مرداد وی در سال 1332 در شیراز به دنیا آمد. او در طول حدود پنجاه سال بازیگری خود، نقش های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد. علاوه بر این تارخ در سال های مدرس بازیگری چهره های زیادی را به سینمای ایران معرفی کرده است.

مرگ یزدگرد ساخته بهرام بیضایی، پرنده کوچک خوشبختی پوران درخشنده، سقوط به کارگردانی رسول صدر عاملی، به رهبری مسعود کیمیایی، سازنده علی حاتمی، معصومه ابراهیم وحیدزاده و سارا ساخته داریوش مهرجویی یکی از فیلم‌های تاریخ است. نقش ایفا کرد. این هنرمند فقید همچنین در مجموعه های تلویزیونی قدیمی بوعلی سینا، سربداران، شیخ مفید، آپارتمان، سفر سبز، معصومیت از دست رفته و جرهارت به ایفای نقش پرداخت.

امین در 7 شهریور 1401 بر اثر بیماری قلبی یکی در بیمارستان های تهران بستری شد و پس از چند روز در بیمارستان دوم بستری شد مهر وی در ماه 1401 درگذشت.

لازم به توضیح است که این پردیس سینمایی در شهر شیراز دارای پنج سالن سینما و یک سالن نمایش بوده و در مجموع دارای 863 صندلی می باشد.

24357

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما