به گزارش بازتاب آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: داده های ردیابی دریایی کشتی ها در بنادر اسرائیل و مصر نشان می دهد که بنادر مصر به مقصد اصلی بسیاری از کشتی های باری رژیم صهیونیستی تبدیل شده است که ماموریت آنها عمدتا حمل و نقل منظم محموله به آنجا و از آنجاست. سرزمین های اشغالی در جریان جنگ غزه از طریق بنادر مصر به مناطق دیگر رسید.

در نتیجه با مطالعه مسیر حداقل 19 کشتی باری بین بنادر مصر و رژیم صهیونیستی در مدت زمان محدود توانستیم چرخه تبادل کالا بین دو طرف را مشاهده کنیم که با وجود ادامه محاصره مرز رفح، تنها گذرگاه مرزی برای دست کم «قوت لایموت» کودکان غزه دور از انتظار است.

دولتمردان مصری که آثار دور زدن محاصره به نفع صهیونیست ها را نادیده می گیرند، در واقع به رژیمی که دست از هیچ جنایتی نمی کشد، برای ادامه جنگ و کشتار علیه فلسطینی ها و حتی حمله به خیمه های آوارگان غزه کمک می کنند. بر اساس گزارش دفتر آمار رسمی رژیم صهیونیستی، در طول جنگ یکساله علیه غزه، مبادلات تجاری مصر با سرزمین های اشغالی در مقایسه با دوران قبل از جنگ نه تنها کاهش نیافته بلکه حتی افزایش یافته است.

طبیعی است تا زمانی که این سطح ارتباط بین یک کشور مسلمان و رژیمی که دستانش به خون کودکان غزه آغشته است وجود داشته باشد، می‌توان انتظار اتحاد بین جوامع اسلامی با هدف از بین بردن دشمن مشترک داشت. آیا این گونه مسلمانان چیزی مانند تعالیم و دستورات پیامبر(ص) و اتحاد در برابر دشمن را می پذیرند و آنها را موظف به عمل می دانند؟
در صورتی که سران کشورهای اسلامی و مسلمانان به حکم آیه شریفه «هذا امت واحده» اعتقاد داشته باشند، عزت جامعه اسلامی به جوامع اسلامی باز می گردد.

23302

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما