اخبار روز سینما

در قسمت ششم «سرزمین مادری» از بازیگران جدید رونمایی می شود!

در ششمین قسمت از فصل دوم سریال «سرزمین مادری» از بازی جواد عزتی و محمدرضا فروتن رونمایی می شود. فروتن را در قالب یک روحانی سید و جواد عزتی را در نقش یک شوخی جوان می بینیم.

به گزارش بازتاب آنلاین، پس از شروع حضور نیکی کریمی، شهرام قیدی و خطیره حاتمی در قسمت های قبلی فصل دوم، در این قسمت شاهد دو سکانس کوتاه با حضور محمدرضا فروتن و جواد عزتی هستیم. بازیگرانی که قبلا عکس هایشان را به همراه اخبار مربوط به این سریال دیده بودیم و می خواستیم بدانیم در کدام نقش حضور خواهند داشت.

محمدرضا فروتن | در نقش : حاج حشمت

در قسمت ششم «سرزمین مادری» از بازیگران جدید رونمایی می شود!

محمدرضا فروتن در نقش یک روحانی به نام «حاج حشمت» وارد «میهن» شد.

شروع بازی در قسمت ششم فصل دوم، در حالی که رهی در مغازه پارچه فروشی با دو مشتری صحبت می کند، مرد روحانی وارد مغازه می شود و در گوش صاحب مغازه زمزمه می کند. تنها زمانی که صورتش را به سمت رهی برگرداند، متوجه می شویم که محمدرضا متواضع است و رهی او را از قبل می شناسد. او با پوشیدن محاسن و عبا و عمامه مشکی، از خاطره ای قدیمی از شوخی ریحی با خودش که باعث افتادن او از موتورسیکلت شد، صحبت و شوخی می کند. از نحوه گفت و گوی رهی با او می توان فهمید که او روحانی خوشگذرانی است و البته مغازه پارچه فروشی هم دارد. در تمام قسمت ششم فقط در این سکانس می بینیم اما تقابل شهاب حسینی و فورتون یکی یکی از اتفاقات مهم این قسمت می شود.

موقعیت ایفای نقش | فروتن از اوایل دهه هفتاد تا اواخر دهه هشتاد در انواع و اقسام فیلم ها بازی کرده بود. یکی او یکی از بازیگران برجسته آن دوره از سینما بود. در سال ۱۳۷۷ برای فیلم قرمز سیمرغ هفدهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و در سال ۱۳۸۴ برای فیلم «آهسته آهسته» در بخش بین‌المللی بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. نام او در فهرست نامزدهای فیلم های «مرسدس»، «کنعان»، «عیار 14» و «چهل سالگی» بود. او علاوه بر اینها برای فیلم های «شب یلدا»، «اعتراض»، «زیر پوست شهر» و… مورد تحسین همه قرار گرفت، طبیعتا اگر این سریال در آن زمان پخش می شد، نقش روحانی از این این بازیگر بسیار مورد استقبال قرار می گرفت.

ایفای دو نقش روحانی | فروتن در فاصله سال های 1387 تا 1392 در سریال «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی بازی کرد، اما بازی او تاکنون دیده نشده بود. پس از تجربه ایفای نقش روحانی در این سریال، تبریزی تصمیم گرفت دوباره نقش روحانی را برای فیلم «طبقه حساس» به او بدهد. از این رو پس از پایان تولید این سریال، فروتن در این فیلم در نقش روحانی ظاهر شد که البته در این نقش عمامه سفید بر سر داشت و سید نبود. نکته قابل توجه این است که در آن زمان بسیاری از رسانه ها به تیتر بازی کمرنگ روحانی پرداختند، در حالی که وی پیش از این در «سرزمین مادری» این نقش را بازی کرده بود.

جواد عزتی | در نقش : قاسم

در قسمت ششم «سرزمین مادری» از بازیگران جدید رونمایی می شود!
جواد عزتی در سریال «سرزمین مادری» نقش دوست صمیمی رهی به نام «قاسم» را بازی می کند.

شروع بازی | نقش قاسم با بازی جواد عزتی در قسمت ششم فصل دوم «سرزمین مادری» تا حد زیادی به نقش محمدرضا فروتن مربوط می شود. حشمت آدرس حسینیه رهی را می دهد و از او می خواهد که در ایام فاطمیه به دیدار هیئتش برود. رهی شب اول با چند جوان آن هیئت آشنا می شود. یکی قاسم یکی از آنهاست. عزتی را ابتدا در شرایطی می بینیم که با سینی پر از چای وارد گروه می شود و بعد شروع به جوک گفتن می کند. هنوز نمی دانیم او قرار است چه نقشی بازی کند و حضورش چه تاثیری در زندگی رهی خواهد داشت، اما به احتمال زیاد در آینده بیشتر او را خواهیم دید و به تفصیل از جنبه های مختلف نقش و بازی اش در فیلم خواهیم نوشت. این سریال

موقعیت ایفای نقش | جواد عزتی از اوایل دهه 80 در تلویزیون و سینما ظاهر شد و در آثاری چون «کمربندها ببند»، «چاردیواری»، «سه دونگ سه دونگ» و… به ایفای نقش پرداخت، البته در سال 1388 در نقش بابا اتی ایفای نقش کرد. . در سریال قهوه تلخ مهران مدیری به عنوان چهره ای محبوب شناخته شد و در سال 1392 با بازی در نقش لطیف در سریال دردشای عظیم ساخته برزو نیک نژاد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و نقش حامد محمدی را به خود اختصاص داد. در فیلم “فرشتگان” با هم بیایید حامد محمدی» به این شهرت افزود تا اینکه در اواسط دهه 90 بود که در دوره های مختلف جشنواره فجر مورد توجه داوران قرار گرفت و این جایگاه را حفظ کرد و در واقع در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 کمال تبریزی عزتی را برای بازی در این سریال که در بین مردم چندان شناخته شده نبود دعوت کرد.بنابراین می توان گفت پخش این سریال در سال 1391 می تواند به اتفاق مهمی در کارنامه عزتی تبدیل شود زیرا با شهاب حسینی همبازی می شود و چشمان او را می چرخاند. نسبت به او

قسمت پنجم و ششم سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی چهارشنبه بیستم دی در سکوی تلویزیون منتشر شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا