دانستنی ها

یکی دیگر از مزایای آسپرین

آسپرین کودکان گاهی برای افرادی که سکته قلبی دارند تجویز می شود. با این حال، گروه حساس دیگری نیز وجود دارد که در صورت تشخیص و تشخیص پزشک متخصص، ممکن است از دوز پایین این دارو بهره مند شوند: زنان باردار در معرض خطر پره اکلامپسی.

پره اکلامپسی به گزارش ایسنا یکی این بیماری که به نام مسمومیت بارداری نیز شناخته می شود، در دوران بارداری رخ می دهد و با فشار خون بالا و آسیب اندام همراه است و علائم آن نفخ، افزایش وزن ناگهانی و سردرد است.

از هر 20 زن باردار در ایالات متحده یک نفر در معرض این بیماری قرار دارد. پره اکلامپسی، یکی یکی از علل مرگ مادران باردار است.

بسیاری از زنان باردار اطلاعات کمی در مورد این بیماری و راه های درمان یا کنترل آن دارند.

یک دهه پیش، گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده توصیه کرد که زنان در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی، از هفته دوازدهم بارداری، تحت نظارت پزشک، آسپرین بچه مصرف کنند. این کارگروه گروهی از کارشناسان تأثیرگذار است که دستورالعمل های بهداشت عمومی را صادر می کند.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان نیز از این توصیه حمایت می کند و بیان می کند که آسپرین با دوز پایین که تحت نظر پزشک تجویز می شود، بعید است عوارض جانبی ایجاد کند و بهترین زمان برای شروع مصرف آن قبل از هفته شانزدهم بارداری است، اما این توصیه زودتر است می توان بعداً شروع کرد.

افرادی که در بارداری های قبلی دچار پره اکلامپسی شده اند، زنان باردار دوقلو، سه قلو یا چند قلو، افراد مبتلا به بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع 1 یا 2 و همچنین زنان مبتلا به فشار خون مزمن در معرض خطر هستند. از پره اکلامپسی رنج می برند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف دوزهای پایین آسپرین نوزاد می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا 15 درصد و زایمان زودرس را تا 20 درصد کاهش دهد. همچنین این دارو خطر محدودیت رشد داخل رحمی را تا 18 درصد کاهش می دهد.

کارشناسان با پرداختن به خطرات ناشی از خوددرمانی و مصرف خودسرانه دارو تاکید می کنند که مصرف انواع داروها از جمله آسپرین باید زیر نظر پزشک و با نظر متخصص انجام شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا