اخبار ارز دیجیتال

فروش وحشت‌زده در بازار اتریوم؛ گری‌اسکیل از عرضه ETF این رمزارز انصراف داد!

به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی ناگهانی شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل از درخواست خود برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) آتی اتریوم، معامله‌گران این ارز دیجیتال به سمت پوزیشن‌های شورت روی آورده‌اند.

به گزارش رمز ارز نیوز، بر اساس داده‌های بازار، اتریوم در حال حاضر نزدیک به سطح حمایتی کلیدی ۳۰۲۵ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۳۲ درصد افت داشته است.

با این حال، تمایل معامله‌گران همچنان به سمت پوزیشن‌های شورت بیشتر است، به گونه‌ای که در صورت افزایش ۳ درصدی قیمت، ۳۴۵ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت لیکویید خواهد شد. این در حالی است که کاهش ۳ درصدی قیمت اتریوم، تنها ۲۳۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، گری‌اسکیل در تاریخ ۷ می و تنها سه هفته قبل از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، تصمیم گرفت درخواست خود برای راه‌اندازی ETF آتی اتریوم را لغو کند.

این در حالی است که تردیدهایی هم در مورد طبقه‌بندی اتریوم به عنوان اوراق بهادار و سرنوشت نامعلوم ETFهای اسپات این ارز دیجیتال در اواخر این ماه وجود دارد.

اگرچه در اوایل سال جاری، خوش‌بینی‌های زیادی در مورد تایید احتمالی ETFهای اسپات اتریوم وجود داشت، اما با نزدیک شدن به تاریخ ۲۳ می، تردیدهای بیشتری نسبت به تایید این محصولات مطرح شده است.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط پلتفرم پلی مارکت (Polymarket)، ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم رد خواهند شد.

در این میان، نگرانی‌های دیگری نیز در مورد استفاده کلی از اتریوم و عدم وجود علاقه از سوی دارندگان کوتاه‌مدت (STH)، به دلیل کم بودن میزان نوسانات، وجود دارد.

در همین راستا، Checkmatey، تحلیلگر بازار می‌گوید:

استفاده از اتریوم در حال حاضر به قدری کم است که مکانیسم سوزاندن آن‌ با نرخ صدور برای اعتبارسنج‌ها مطابقت ندارد.

در میان این نگرانی‌ها، پلتفرم ردیابی Whale Alert هم گزارش می‌دهد که نهنگ‌ها در ۲۴ ساعت گذشته، ‌۱۵۱۵۹۳ اتر را جابه‌جا کرده‌اند. گزارش‌هایی هم مبنی بر انتقال ۱۷۰۰ اتر به کوین‌بیس منتشر شده است.

منبع:عصرایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا