اخبار روز

دلایل خودکشی پزشکان از سوی رئیس سازمان نظام پزشکی

به گزارش بازتاب آنلاین، وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت خودکشی تعدادی از اهالی و وضعیت فعلی دکتر. پرونده پراستو باکشی: دکتر. پرونده باکشی به صورت محلی و با مراجعه به استان لرستان و انجام مصاحبه با تمامی افرادی که با وی در ارتباط بودند، بررسی شد. اگر نظام پزشکی کشور به متوفی ظلم کرده است باید این موضوع بررسی شود و هدف ما از این کار اصلاح فرآیندهایی است که می تواند منجر به تضییع حقوق پزشک شود.

تسنیم در خبری نوشت: وی افزود: گزارش کاملی با تمام اسناد مربوط به دکتر دکتر داریم. بخشی و به سازمان بازرسی کل کشور ارائه کرد.

رئیس زاده گفت: امروز نیز جلسه ای با دادستان کل کشور برگزار کردیم و در مورد مسائل مختلف جامعه پزشکی بحث و تبادل نظر کردیم و همچنین پرونده مرحوم دکتر را مورد بررسی قرار دادیم. باکشی خطاب کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع و مشکلات همکاران در طول اجرای پروژه با وضعیت بهتری به مردم خدمت کنند. وزارت بهداشت باید بتواند شرایطی را برای پزشکان ایجاد کند، طرحی که هم خدمات رسانی به مناطق محروم را پوشش دهد و هم از حقوق همکاران پزشکی دفاع کند.

با این سخنان، گزارش ویژه ای را تهیه و به تشریح عوامل و دلایل خودکشی تعدادی از پزشکان جوان پرداختیم و به مراجع مربوطه ارسال کردیم. او گفت: “خودکشی یک مشکل چند عاملی است که همه عوامل را شامل می شود، به جز یکی از عوامل، به عنوان یک محرک عمل می کند. پایان رویداد را تشکیل می دهد.” ما در این گزارش هر آنچه که می توانست در این حوادث نقش داشته باشد را بیان کرده ایم، اما اینکه کدام یک از موارد در خودکشی ساکنان نقش داشته است محل بحث است و در مراجع ذیربط به آن رسیدگی خواهد شد.

مشکلات فراوانی که پزشکان با آن مواجه هستند؛ از درآمد 15 میلیونی به نبود محل اقامت مناسب

وی تصریح کرد: در هر صورت فشار کاری بالا و رویه های نامناسب نقش مهمی در بروز این حادثه تلخ دارد. یکی یکی از مشکلات این است که توزیع پزشکان به عنوان کارکنان طرح شفاف نیست و از سوی دیگر این پزشکان در ماه های ابتدایی طرح، بدون پرداخت حق کار، حدود 12 تا 15 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

رئیس سازمان نظام سلامت تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها شرایط بهتری را در اختیار پزشکان قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: گاهی می بینیم که بدترین و سخت ترین شرایط در بیمارستان ها، نگهبانی و شیفت های درمانی است که برای این پزشکان برنامه تعیین می شود. علاوه بر این مشکلات، شاهد پدیده خشونت علیه کادر درمانی از سوی همراهان بیماران هستیم و شرایط اجتماعی مناسبی برای این پزشکان وجود ندارد.

v نبود مستمری و اسکان پزشکان مجرد و متاهل یکی از نمونه ها نبود وی تصریح کرد: برای پزشکان اعزامی به مناطق محروم حداقل نیاز این است که اسکان مناسبی برای این همکاران فراهم شود اما متاسفانه در طرح اسکان پزشکان معمولا شرایط مناسبی پیش بینی نشده است.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا