دانستنی ها

در صورت ابتلا به این بیماری ها از غذاهای کنسرو شده استفاده نکنید

اگر می خواهید سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید، باید بدانید که باید نمک خوراکی را حذف کنید. در مورد غذاهایی که به طور طبیعی سدیم بالایی دارند چطور؟ طبق گفته انجمن قلب آمریکا، کرفس، چغندر و شیر به طور طبیعی حاوی سدیم هستند. اما برخی از غذاهای آماده مانند سوپ، پیراشکی، ماکارونی و سبزیجات برای خوش طعم شدن و بهبود بافت غذا به آن ها سدیم اضافه کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز، مقداری سدیم برای عملکرد صحیح بدن ضروری است، اما به گفته کارشناسان، یک فرد معمولی تنها به یک چهارم قاشق چای خوری نمک در روز نیاز دارد. اما بسیاری از مردم روزانه پنج قاشق چایخوری یا بیشتر نمک مصرف می کنند. مصرف زیاد سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد و منجر به احتباس مایعات، بیماری کلیوی و نارسایی قلبی شود. پس اگر می خواهید این بار ذرت کنسرو شده یا سوپ آماده بخورید، به این فکر کنید.

اگر فشار خون بالا دارید، رژیم غذایی شما باید کم نمک باشد.

فشار خون تقریباً در تمام معاینات و معاینات اندازه گیری می شود. زیرا این عدد بسیار مهمی است و می تواند متفاوت باشد. فشار خون شما باید زیر 80120 میلی متر جیوه باشد. هر عددی بالاتر از این ممکن است نشان دهنده این باشد که شما فشار خون بالا دارید یا مستعد ابتلا به آن هستید. این باعث می شود بیشتر مستعد سکته مغزی، حمله قلبی یا بیماری های قلبی عروقی باشید.

مراحل مختلف فشار خون بالا وجود دارد. اما همه اینها به این معنی است که دیواره های رگ به طور مداوم تحت فشار هستند و این همه فشار باعث می شود که قلب برای حفظ جریان خون در رگ ها بیشتر کار کند. فشار خون بالا می تواند دلایل زیادی داشته باشد، گاهی اوقات می تواند در نتیجه افزایش سن یا پلاک هایی باشد که در رگ ها ایجاد می شود و آنها را باریک می کند. برخی افراد ممکن است به دلیل کم تحرکی و نشستن از فشار خون بالا رنج ببرند. مصرف مواد مخدر، بیماری کلیوی و آپنه خواب نیز می توانند از دیگر دلایل فشار خون بالا باشند.

فشار خون بالا قاتل خاموش نامیده می شود. زیرا هیچ علامتی ایجاد نمی کند مگر اینکه فشار خون شما به سطح خطرناکی برسد. اما تعدادی شاخص استاندارد وجود دارد که ممکن است توجه شما را به فشار خون بالا جلب کند، مانند تنگی نفس، سردرد و خونریزی بینی. تغییرات سبک زندگی مانند مصرف کمتر نمک، ورزش منظم و مصرف داروهای توصیه شده توسط پزشک می تواند به کنترل این وضعیت کمک کند.

اگر بیماری کلیوی دارید از خوردن غذاهای شور خودداری کنید

رژیم غذایی کم نمک بخشی از درمان افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی است. بسیاری از غذاهای کنسرو شده حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که باید مراقب آن باشید. بیماری مزمن کلیه ناشی از آسیب کلیه است که توانایی کلیه را برای عملکرد صحیح از بین می برد و حدود دو سوم موارد بیماری مزمن کلیوی ناشی از دیابت و فشار خون بالا است.

علائم بیماری مزمن کلیه عبارتند از تهوع، استفراغ، تکرر ادرار، تورم در پاها، فشار خون بالا و مه مغزی. این علائم ممکن است به این معنی باشد که مواد زائد در خون شما جمع شده و تعادل الکترولیت ها را مختل می کند. بنابراین بدن شما مایعات زیادی جمع کرده است.

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری مزمن کلیه و پیشگیری از نارسایی کلیه دارد. اولین مرحله درمان کاهش مصرف نمک است. غذاهای تازه بخرید و از غذاهای آماده، فرآوری شده و غذاهای کنسرو شده خودداری کنید. همچنین غذاهای مفید برای قلب را بیشتر مصرف کنید و میزان پروتئین مصرفی در هر وعده غذایی را کنترل کنید تا مواد زائد در بدن شما جمع نشود. همچنین ممکن است برای کاهش تورم پاها و کاهش فشار خون به دارو نیاز داشته باشید.

اگر نارسایی قلبی دارید نمک کمتری مصرف کنید

نارسایی قلبی که نارسایی احتقانی قلب نیز نامیده می شود، وضعیتی است که در آن قلب شما به درستی کار نمی کند و در رساندن خون اکسیژن دار به تمام قسمت های بدن مشکل دارد. نارسایی قلبی می تواند سمت راست یا چپ قلب را درگیر کند و با عوارض زیادی همراه است. به عنوان مثال، بیماری عروق کرونر یا فشار خون بالا می تواند به قلب آسیب برساند و در نهایت باعث نارسایی قلبی شود. کمبود اکسیژن باعث خستگی، ضعف و تنگی نفس می شود.

هیچ درمانی برای نارسایی احتقانی قلب وجود ندارد. اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت علائم و کاهش فشار روی قلب خود انجام دهید. داروها و تغییرات رژیم غذایی اغلب اولین درمان برای این بیماری است. توصیه می کنیم سدیم کمتر مصرف کنید، سیگار را ترک کنید و استرس خود را کاهش دهید. فعالیت بدنی و ورزش نیز به بدن کمک می کند تا از شر مایعات اضافی خلاص شود. در برخی موارد، جراحی مانند نصب پمپ مکانیکی یا ضربان ساز در قلب ممکن است مورد نیاز باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا