اخبار روز

داستان عجیب “سنگ سرنوشت”؛ از پله تا نماد سلطنت (+عکس)

پیوندهای مستند Stone of Destiny با خانواده سلطنتی اسکاتلند به حدود 1000 سال قبل برمی گردد و منشا آن در هاله ای از رمز و راز پنهان شده است. افسانه ها آن را به قهرمانان کتاب مقدس و فراعنه مصر باستان ربط می دهند. اما اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که سنگ سرنوشت ممکن است در ابتدا قدم در جلوی در بوده باشد.

نظریه جدید پس از آنالیز علمی سنگ قبل از انتقال آن از قلعه ادینبورگ به خانه دائمی جدید خود در موزه پرت که ماه گذشته افتتاح شد، پدیدار شد.

تجزیه و تحلیل اخیر سنگ 335 پوندی ساییدگی های خاصی را در بالای بنای تاریخی نشان داد که به نظر می رسد در اثر راه رفتن مکرر روی بنای تاریخی ایجاد شده است.

تاج گذاری اسکندر سوم. در سال 1249 اولین نمونه شناخته شده از حضور سنگ سرنوشت در مراسم تاج گذاری است.

The Stone of Destiny سال گذشته دوباره اسکاتلند را ترک کرد تا برای مدت کوتاهی در مراسم تاجگذاری چارلز سوم شرکت کند. مورد استفاده قرار گیرد. تجزیه و تحلیل انجام شده قبل از انتقال آن به کلیسای وست مینستر برای تاج گذاری نشان داد که این سنگ در منطقه Scone استخراج شده است، به این معنی که ممکن است در ابتدا در یک کلیسای مجاور یا احتمالاً یک ساختمان رومی استفاده شده باشد.

داستان عجیب

دکتر. نیکی اسکات، مشاور ارشد برای اهمیت فرهنگی در Historic Environment Scotland (HES)، گفت: “ما می دانیم که در برخی از وقف ها، از جمله وقف، لازم بود که روی سنگ راه برویم، اما سنگ به شدت فرسوده شده است.” فقط چند قدم در مراسم تاجگذاری

«حتی چند صد سال استفاده از سنگ در این آیین‌ها منجر به فرسودگی و پارگی آن نمی‌شود. به احتمال زیاد این سنگ قبلاً به عنوان پله استفاده می شده است، اگرچه ما از زمینه این کار اطلاعی نداریم.

پروفسور دیویت برون، رئیس تاریخ اسکاتلند در دانشگاه گلاسکو، که در تفسیر جدید موزه پرت مشارکت داشت، گفت: “شواهد کاملا قانع کننده است که استفاده از این سنگ در مقطعی از استفاده از آن به عنوان تاج گذاری تغییر کرده است.” استفاده می شد، در حالی که قبلاً این سنگ عملکرد کاملاً متفاوتی داشت.

برای اولین بار در هفت قرن، این سنگ پس از تاجگذاری چارلز سوم بلند شد. به مقر خود در پرث بازگشت. این سنگ اکنون در موزه نیو پرث است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا