اخبار روز

خبر فوری و مهم یکسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته


به گزارش مانیبان، به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته در مدت سه سال انجام می شود.

یکی یکی از دغدغه های مهم معلمان و فرهنگیان بازنشسته این روزها همسان سازی حقوق آنهاست. این موضوع که مدت هاست محل بحث معلمان و وزارت آموزش و پرورش بوده هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و درگیری ها بر سر این موضوع ادامه دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در تازه ترین اظهار نظر درباره یکسان سازی حقوق فرهنگیان و معلمان بازنشسته تاکید کرد: این موضوع در برنامه هفتم توسعه بررسی شده است. قاسم احمدی در پاسخ به انتقادات یکی وی در خصوص وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی گفت: در برنامه هفتم توسعه باید یکسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان در مدت سه سال انجام شود؛ 40 درصد در سال اول در سال دوم 30 درصد و در سال سوم به همین ترتیب.

بر اساس آمار صندوق بازنشستگی کشوری، احراز صلاحیت حدود 200 هزار فرهنگی بازنشسته در سال های 1400، 1401 و 1402 نیازمند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار است و سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است که این میزان را در دو ماه آینده تامین کند. ، و احراز صلاحیت معلمان بازنشسته شهریور ماه تکمیل می شود.

همچنین به گفته محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش حدود 4.3 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری مستمری بگیران 1400 و 1401 بدهکار بوده و این بدهی قبلا پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سهم معلمان فعال از صندوق بازنشستگی به صورت ماهانه پرداخت می شود و نگرانی برای بازنشستگی آنها وجود ندارد.

استقبال اندک از طرح استخدام مجدد برای فرهنگیان بازنشسته

یکی موضوع مهم دیگر در رابطه با معلمان بازنشسته طرح بازنشستگی فرهنگیان است که به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش استقبال چندانی از آن نشده است. این طرح که سال گذشته تصویب شد، به وزارتخانه اجازه می دهد تا 70000 معلم بازنشسته را برای کار 24 ساعته مجدداً استخدام کند. با وجود این، به گفته علی فرهادی، تنها بین 34 تا 35 هزار نفر این طرح را پذیرفته اند و دلیل این استقبال کم، هزینه کم شهریه است.

این در حالی است که وی پیش از این در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود: افزایش دو برابری اضافه کار معلمان تصویب می شود زیرا سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه توافق دارند که با این کار تعداد کمتری را استخدام کنند. معلم ماده 28، زیرا نیاز مدارس به معلم از طریق پرداخت شهریه تامین می شود.

حال باید دید که آیا این افزایش تصویب می شود یا خیر و آیا با این افزایش فرهنگیان بازنشسته از طرح بازاشتغال استقبال خواهند کرد یا خیر.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا