اخبار روز

خبر فوری واریزی متقاضیان بهزیستی و کمیته امداد روز پنجشنبه


به گزارش مانیبان به نقل از دنیای اقتصاد، مدیر کل بیمه های سلامت، اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد: سهم سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان آن سازمان به میزان سه دهم درآمد بیماران بستری است. و بیماران سرپایی خدمات (به استثنای طب سرپایی) در هنگام مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاه 100% هزینه دولتی و پرداخت خود (قابل کسر) سه دهم بیماران رایگان است.

مجتبی احمدلو با اشاره به تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه عوارض پزشکی سال 1403، اظهار کرد: 26 فروردین هیات وزیران مصوبه عوارض خدمات درمانی در بخش های دولتی، خصوصی، خیریه و دولتی غیردولتی را ابلاغ کرد. با رشد متوسط ​​30 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. نکته قابل توجه در این مصوبه خودپرداخت (فرانچایز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک های کم درآمد است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، خودپرداخت (کسری) ارجاع بیماران در طرح نظام ارجاع مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران 13 هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد تحت نظام ارجاع بیمه هستند.

مدیرکل بهداشت، تامین اجتماعی و درمان کمیته امداد یادآور شد: داروها، ملزومات پزشکی و خدمات پیراپزشکی مورد نیاز بیماران باید توسط مرکز ارائه دهنده خدمات ارائه شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران را برای تهیه اقلام قبلی دارند. و خدمات خارج از زنجیره مرجع. مراکزی ندارند.

احمدلو با اشاره به سایر موارد مهم در ابلاغیه هزینه های درمانی سال 1403 مددجویان اظهار داشت: سهم سازمان بیمه سلامت برای بیمه شدگان آن سازمان به میزان سه دهم درآمد حاصل از خدمات بیمارستانی و سرپایی (به استثنای درمان سرپایی) است. برای مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی نرخ دولتی 100% و پرداخت خود پرداختی بیماران (کسر) رایگان می باشد.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانان (مصوب 1400) گفت: از سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید که خدمات بیمارستانی و سرپایی (به استثنای سرپایی) برای کودکان زیر 7 سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان است. این موضوع در لایحه بودجه 1403 و این مصوبه نیز آمده است.

مدیرکل سلامت، بیمه و درمان اجتماعی کمیسیون مددکاری با اشاره به فرانشیز بیماران، تصریح کرد: همچنین بیماران تحت پوشش کمیسیون مددکاری و بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند، امسال نیز مانند سال گذشته بستری هستند. و خدمات اورژانسی خدماتی که دارای پرونده هستند در مراکز دولتی 95 درصد توسط بیمه و 5 درصد از منابع تعیین شده تحت پوشش سامانه قرار می گیرند، یعنی فرانشیز بستری و اورژانس برای آنها صفر است . ارباب رجوع. برای خدمات سرپایی در کلیه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت، سهم سازمان از 70 درصد به 85 درصد افزایش یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب العلاج برای مددجویان کمیته مددکاری تحت پوشش بیمه سلامت ایران در فرم سامانه ارجاع و کمک های اجتماعی به مددجویان برای داروها و خدمات سرپایی مرتبط با بسته بیماری های مذکور رایگان است.

احمدلو در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دولت همچنان به اجباری شدن بیمه سلامت در سال جاری ادامه می دهد، گفت: حق بیمه افراد فاقد بیمه درمانی در پنج دهک اول درآمدی رایگان است و دهک ششم نیز بیمه 20 درصدی است. حق بیمه، دهک هفتم، 30 درصد حق بیمه، دهک هشتم، 40 درصد حق بیمه، دهک نهم، 50 درصد سرانه حق بیمه برای درمان. هزینه سرانه بیمه سلامت در سال جاری برای هر نفر 161 هزار و 500 تومان است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا