اخبار روز

تصویر روز ناسا: لکه سیاهی به اندازه 250 برابر زمین

خیلی زود، AR 3644 یکی یکی از پرانرژی‌ترین فوران‌های خورشید در سال‌های اخیر را برانگیخت و موجی از ذرات پرانرژی را به فضا پرتاب کرد که برخی از آنها به زمین برخورد کردند و شفق‌های قطبی زیبایی را در بیشتر نیمکره شمالی ایجاد کردند. و البته می تواند ادامه یابد.

لکه های خورشیدی دمایی بین 4000 تا 4500 کلوین دارند و بسیار گرم هستند. اما از آنجایی که آنها بین 1000 تا 1500 درجه خنک تر از سایر مناطق اطراف خود در سطح خورشید هستند، تاریک به نظر می رسند. مناطق فعال روی خورشید مانند AR 3664 می تواند بسیار خطرناک باشد، اما شعله های خورشیدی اخیر از این منطقه که به عنوان CME (فورش های خورشیدی کرونا) شناخته می شوند، هنوز صدمات گسترده و جبران ناپذیری به ماهواره های مدار زمین یا شبکه های برق زمین وارد نکرده اند.

این تصویر منطقه فعال عظیم را در غروب خورشید نشان می دهد. این تصویر چند روز پیش در Civitavecchia، رم، ایتالیا گرفته شد و زمان نوردهی بسیار کوتاهی داشت تا تمام جزئیات روی سطح خورشید ثبت شود. خوشبختانه، AR 3664 اکنون از زمین دور می شود و زمین تا حدود دو هفته دیگر ایمن خواهد بود. با این حال، این منطقه می تواند آنقدر زنده بماند که پس از چرخش به دور خورشید، زمین را دوباره هدف قرار دهد.

اعتبار عکس و حق چاپ: مارکو منیرو. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

۵۴۵۴

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا