دانستنی ها

برای جلوگیری از عفونت لثه چه کنیم؟

بهزاد هوشمند جراح لثه گفت: سه عامل در عفونت لثه نقش دارند که هر کدام یک ضلع مثلث را تشکیل می دهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مهم ترین عامل بیماری های بافت های نگهدارنده دندان و لثه، پلاک میکروبی یا اجتماع میکروارگانیسم ها است که در محل اتصال لثه و دندان ایجاد می شود و به تدریج در شیار لثه نفوذ می کند. محصول متابولیسم میکروارگانیسم ها باعث تشکیل کیسه ای می شود که مهمترین جزء آن پلاک میکروبی است.

وی همچنین تاکید کرد: به عبارت دیگر عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و میکروارگانیسم‌های موجود در محیط عفونت از عوامل کلیدی هستند. عامل دوم میزبان حساس است. عامل سوم غذا است. اگر فردی مسواک نزند، غذای مناسبی نخورد و عادات مضر محلی داشته باشد، مستعد بیماری های لثه می شود.

هوشمند همچنین گفت: عفونت لثه یک عامل خطر واقعی برای بسیاری از بیماری های شایع است. از جمله این بیماری ها می توان به دیابت، عروق کرونر، انسداد عروق مغزی، حتی روماتیسم مفاصل، انواع بیماری های روحی-روانی و افسردگی اشاره کرد.

این جراح لثه در پایان خاطرنشان کرد: شیار لثه محل برخورد دندان با لثه 1 تا 1.8 میلی متر عمق دارد و مایعی که از خون به دست می آید از شیار لثه ترشح می شود. جریان. این مایع به بزاق متصل می شود و هنگام غذا خوردن وارد دستگاه گوارش ما می شود. قسمت اول هضم و جذب توسط آنها انجام می شود; بنابراین، مهم ترین بخش کمک به پیشگیری از بیماری لثه، رعایت بهداشت دهان و دندان است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا