اخبار روز سینما

اظهارات برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره چهل و یکم درباره حس مضاعفش در هنگام دریافت این جایزه پردیس پورابدینی: آرزوی من این بود که سیمرغ بخوانم اما ای کاش آن دوره را نمی خواندم.

در سال 1401 در حالی که بسیاری از هنرمندان حضور در جشنواره فجر و دریافت جوایز در مراسم اختتامیه را تحریم کرده بودند، پردیس پورابدینی برای بازی در فیلم «غریب» سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و سیمرغ چهلمین جشنواره را دریافت کرد. در آن زمان نظرات متعددی در مورد این سیمرغ مطرح شد اما پورابدینی به آنها پاسخی نداد تا اینکه در مصاحبه ای گفت که با دریافت سیمرغ احساسی دوگانه بین غم و شادی داشت، خود را مردمی دیگر می دانست و ای کاش در جشنواره ای دیگر سیمرغ می گرفت .

به گزارش بازتاب آنلاین، پردیس پورابدینی در گفت و گو با برنامه اینترنتی ستاره بازی درباره حال و هوای اعلام نامش در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره گفت: وقتی سیمرغ گرفتم گریه می کردم، چون می خواستم دریافت چنین جایزه ای “اگر خدا برای من تصمیم می گرفت، در موقعیت دیگری آن را دریافت می کردم.”

پردیس پورابدینی در نمایی از فیلم “غریب” که برای آن برنده سیمرغ بلورین شد. عکس: آرش شاه محمدی

وی با بیان اینکه در آن لحظه احساسات متفاوتی را تجربه کردم و نمی دانستم باید چه کار کنم، تصریح کرد: آرزوی همه گرفتن سیمرغ بود اما ای کاش در آن لحظه همه خوشحال بودند و من بعد از دریافت جایزه ابراز خوشحالی کرده بودم. با خوشحالی بدوم و صعود کنم و به جای اشک غم اشک شوم و من خوشحال شدم “وقتی جایزه گرفتم دلم می خواست گریه کنم.”

پورابدینی با بیان اینکه خود را جدا از مردم نمی دانم، گفت: من هم جزو این مردم هستم، نمی توانم خودم را جدا کنم، خب حالا همه می توانند بگویند خوب، نرفتی جایزه بگیری؟ مردم هرگز در پردیس پورابدینی با کفش من راه نرفته‌اند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد آرزو کردن.

پردیس پورابدینی از کسب اولین سیمرغ خود در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حال خوبی ندارد.
پردیس پورابدینی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره چهل و یکم

پورابدینی وقتی سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشنواره چهل ویکام دریافت کرد، جلوی دوربین گفت که هیچ احساسی ندارم که واکنش های بیشتری را نسبت به او برانگیخت. حال در پاسخ به این سوال که چرا چنین چیزی گفته است، گفت: نبود مصاحبه من به تک تک خبرنگارانی که آنجا بودند گفتم که مصاحبه ای انجام نمی دهم. اما یک بار میکروفون را جلوی من گذاشتند. نمی توانستم بگویم خوشحالم چون چشمانم را می دیدم، اما نمی توانستم بگویم غمگین هستم چون از کودکی آرزوی بردن این جایزه را داشتم. من یک احساس مضاعف داشتم که نمی دانستم چیست و واقعاً چیزی احساس نمی کردم.

پردیس پورابدینی در سال 1400 با سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی به مردم معرفی شد و بعدها در فیلم های خیانت، غریزه، بی مادر و غریب بازی کرد. او امسال سریال «گناه یک فرشته» را کارگردانی کرد. حامد عنقا او همچنین نقش یک فرشته را بازی کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا