اخبار تهران

اشتغال ۱۶۲ هزار نفری تهرانی‌ها در سال ۱۴۰۲

به گزارش بازار، تهران به عنوان مرکز سیاسی و اداری، مرکز اقتصادی و اولین منطقه صنعتی کشور شناخته می شود. عواملی مانند پایتخت بودن، وجود کارخانه ها، کارگاه ها و مراکز صنعتی و داشتن مجموعه ای از جاذبه های گردشگری، وضعیت اشتغال تهران را نسبتاً مساعد کرده است. اما از سوی دیگر عواملی مانند رشد جمعیتی، مهاجرت های بی رویه در سال های اخیر، نبود زیرساخت ها و افزایش دانش آموختگان نیز چالش هایی را در زمینه اشتغال و اشتغال در تهران ایجاد کرده است.

این موضوع سیاست ها و برنامه ریزی های اشتغال در تهران را حساس تر کرده است. از آنجایی که میزان اشتغال کاذب و غیررسمی در تهران نیز زیاد است، هدف گذاری باید به گونه ای باشد که آسیب های ناشی از بازار کار به کارگران به حداقل برسد.

محمد آذر پناه سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تعهد اشتغال استان تهران در سال 1403 با محوریت حمایت از اشتعال و کارآفرینی با محوریت تقویت مهارت های نیروی کار، دانش بنیان و دانش اولیه برای مشاغل خانگی

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم پیش بینی نیازهای توسعه میان مدت و بلندمدت استان، مشاغل ایجاد شده در استان تهران در سال جدید باید مورد حمایت بنگاه های دانش بنیان، نیروی انسانی مهارت افزایی منابع متناسب با نیاز شرکت های ملی مستقر قرار گیرد. در مورد فناوری و دانش شالوده و تلاش برای توسعه صادرات آن باید در اولویت دستگاه اجرایی استان قرار گیرد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در سال جدید وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استان تهران برای 180 هزار و 691 نفر تعهد استخدامی اعلام کرده اند. کمبود. از امکانات توسعه بخش صنعتی، آب، مسائل زیست محیطی، تراکم جمعیت و غیره. در سطح استان باید تلاش کنیم بیشترین اشتغال جدید استان را به رشته های دانش بنیان و مشاغل خانگی اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: در سال 1402 بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد، 162 هزار و 872 نفر شاغل بودند که نشان می دهد بیش از 108 درصد تعهد ابلاغی به استان تهران محقق شده است.

آذر پناه گفت: طی سال گذشته 7 هزار و 381 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شد و بیش از 2 میلیارد و 262 میلیارد ریال قرض الحسنه به متقاضیان اعتبار مشاغل خانگی پرداخت شد که بیش از نسبت تسهیلات اعلام شده برای مشاغل خانگی است. کسب و کار در استان بوده و به عملکرد 102 درصدی دست یافته است.

وی تصریح کرد: در محدوده بند سوم «ب» تبصره 18 مبلغ 3 هزار و 670 میلیارد ریال برای اشتغال 2 هزار و 258 نفر پرداخت شد.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا