اخبار روز

استفاده باورنکردنی برای تفاله قهوه.

محققان استرالیایی دریافته‌اند که می‌توانیم با پردازش تفاله‌های قهوه سوخته و افزودن آن به مخلوط، 30 درصد بتن قوی‌تر بسازیم. راهنمایی هوشمند شما می تواند چندین مشکل را همزمان حل کند.

به گزارش فرادید، سالانه 10 میلیارد کیلوگرم ضایعات قهوه در سراسر جهان تولید می شود که بیشتر آن به محل های دفن زباله ختم می شود.

دفع زباله های آلی یک چالش زیست محیطی است زیرا مقادیر زیادی گازهای گلخانه ای از جمله متان و… دی دی اکسید کربن منتشر می کند که منجر به تغییرات آب و هوایی می شود.

با رونق بازار ساخت و ساز در سراسر جهان، تقاضا برای بتن مبتنی بر منابع نیز در حال افزایش است و تعدادی دیگر از چالش های زیست محیطی را به همراه دارد.

مهندس RMIT، جی لی، همچنین گفت: “معادل مداوم شن و ماسه طبیعی در سراسر جهان برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون صنعت ساخت و ساز، که معمولا در بستر رودخانه ها و سواحل انجام می شود، تاثیر زیادی بر محیط زیست دارد.”

با توجه به ماهیت محدود منابع و اثرات زیست محیطی استخراج شن و ماسه، چالش های حیاتی و بلندمدت در حفظ عرضه پایدار شن و ماسه وجود دارد حفظ منابع طبیعی مانند شن و ماسه.

محصولات ارگانیک مانند تفاله قهوه را نمی توان مستقیماً به بتن اضافه کرد زیرا آنها مواد شیمیایی را که استحکام مصالح ساختمانی را کاهش می دهند، شستشو می دهند. بنابراین محققان ضایعات قهوه کم انرژی را تا بیش از 350 درجه سانتیگراد گرم کردند و اکسیژن را از آن محروم کردند.

این فرآیند پیرولیز نامیده می شود که در آن مولکول های آلی شکسته می شوند تا زغال سنگ متخلخل و غنی از کربن به نام بیوچار (بیوچار) تولید شود که می تواند با محیطی که سیمان در آن تشکیل می شود ترکیب شود و در نتیجه وارد شود.

رویچند و همکارانش همچنین سعی کردند تفاله های قهوه را در دمای 500 درجه سانتیگراد تجزیه کنند، اما ذرات بیوچار به اندازه کافی قوی نبودند.

محققان می گویند هنوز دوام طولانی مدت محصول سیمانی خود را ارزیابی نکرده اند. آنها اکنون نحوه عملکرد مخلوط سیمان-قهوه را تحت چرخه های انجماد/ذوب، جذب آب، سایش و عوامل استرس متعدد آزمایش می کنند.

آنها همچنین در حال کار بر روی تولید بیوچار از سایر منابع ضایعات آلی از جمله چوب، ضایعات مواد غذایی و زباله های کشاورزی هستند.

مهندس RMIT شانون کیل‌مارتین-لینچ گفت: «تحقیق ما هنوز در مراحل اولیه است، اما این نتایج هیجان‌انگیز روشی نوآورانه برای کاهش حجم زیادی از زباله‌های آلی در محل دفن زباله ارائه می‌دهد.»

“تحقیق من از دیدگاه بومی الهام گرفته شده است، مراقبت از زمین، اطمینان از چرخه زندگی پایدار برای همه مواد و اجتناب از ضایعات در محل دفن زباله برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا