اخبار روز

آیا این شایعه در مورد زنان روسی صحت دارد؟

آیا زنان جوان روسی اینقدر مشتاق ازدواج با مردان چینی هستند؟!

در مراحل اولیه تاریخ مدرن چین به عنوان یک کشور کمونیستی، این کشور اغلب به اتحاد جماهیر شوروی به عنوان برادر بزرگ اتحاد جماهیر شوروی نگاه می کرد. چین برای تسلیحات، تامین مالی و حمایت سیاسی به اتحاد جماهیر شوروی وابسته بود. اکنون نقش و جایگاه این دو کشور از بسیاری جهات معکوس شده است. انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه جاری در پکن با همتای روس خود شی جین پینگ دیدار کند.

به گزارش فرارو به نقل از اکونومیست، چین به حمایت از ماشین جنگی پوتین در اوکراین متهم شده است. ملی گرایان چینی از پویایی قدرت جدید خوشحال هستند. در ماه‌های اخیر، ویدئوهای کوتاهی که حس برتری و سنت استفاده از خارجی‌ها برای تجلیل از چین را نشان می‌دهد، در فضای مجازی منتشر شده است.

در این ویدئوها زنان جوان و زیبای روسی تحسین خود را از چین و تمایل خود برای ازدواج با مردان چینی نشان می دهند. این زنان با نام هایی مانند “ناتاشا” و “سوفیا” به زبان ماندارین مسلط هستند.

آنها در گفتگوهای خود از مستی و تنبلی مردان روسی شکایت می کنند و در عین حال جامعه و فناوری چین را ستایش می کنند. این زنان روسی می گویند که از آشپزی، شستن لباس و بچه دار شدن برای شوهران چینی آینده خود لذت می برند.

مردان چینی ممکن است در ابتدا از تماشای ویدیوها لذت ببرند، اما واقعیت این است که این ویدیوها جعلی هستند و با استفاده از ابزارهای ارزان مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. ایجاد این فیلم ها با استفاده از نمونه های کوتاه ویدیوهای واقعی نسبتاً آسان است.

تولیدکنندگان با استفاده از نرم افزار دوبله و ویرایش ویدئو می توانند هر زن را به رویای یک مرد چینی تبدیل کنند. اولگا لویک، یک اوکراینی که در آمریکا تحصیل می کند، با دیدن تصویری از خود در حال صحبت چینی با تصویری از کرملین در پس زمینه شوکه شد. او با استفاده از تصاویرش ده ها حساب کاربری پیدا کرد.

او می‌گوید: «من بیزار بودم و احساس می‌کردم استقلال فردی من نقض شده است. ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی صدها هزار بار دیده شده است. بسیاری از این ویدئوها برای تجلیل از چین ساخته شده اند.

با این حال، این ویدئوها تحت نظارت رسمی قرار دارند. ماه گذشته، رگولاتور برتر فضای سایبری چین قوانینی را اعلام کرد که سازندگان ویدیوهای دیپ فیک را ملزم می کند از همان ابتدا به وضوح به بینندگان بگویند که این ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی با برچسب گذاری ویدیو ایجاد شده است.

چنین نظارتی در هفته های اخیر یافتن ویدیوهای دیپ فیک را دشوارتر کرده است. با این حال، غرور ملی‌گرایان چینی به موقعیت جدید چین به‌عنوان برادر بزرگ روسیه ریشه عمیقی دارد و چهره‌های جعلی زنان روسی توجه آن‌ها را در فضای مجازی به خود جلب کرده است، بنابراین اگر این سبک از ویدیو بازگردد، جای تعجب نیست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا