اخبار روز

کشف نقاشی 1800 ساله اسکندر مقدونی

یک قطعه برنزی مینیاتوری با تصویر “اسکندر کبیر” در دانمارک کشف شد.

به گزارش ایسنا، گروهی با استفاده از فلزیاب پرتره کوچک برنزی را پیدا کردند که اسکندر مقدونی را نشان می‌داد. یکی آنها از جزایر دانمارک پیدا شدند.

لایو ساینس نوشت که دو نفر هنگام کاوش در منطقه ای در شهر رینگستاد دانمارک به این کشف دست یافتند و آثار تاریخی کشف شده را به موزه اهدا کردند.

این شی برنزی با قطر تقریبی 2.7 سانتی متر از آلیاژ برنز ساخته شده است و چهره مردی را با موهای موج دار با تاجی از شاخ های قوچ پیچ خورده به تصویر می کشد.

بر اساس ویژگی‌های صورت، باستان‌شناسان بلافاصله این پرتره را «اسکندر کبیر»، فرمانروای باستانی و پادشاه مقدونیه، که امپراتوری‌اش از بالکان تا پاکستان امروزی در زمان مرگش در ۳۲ سالگی امتداد داشت، شناسایی کردند.

به گفته کارشناسان، این قطعه برنزی ویژگی های معروف اسکندر مقدونی مانند موهای موج دار و تاجی از شاخ قوچ را نشان می دهد و این تصویر شبیه به تصویر یک قطعه آهن دیگر است که سال ها پیش کشف شده است.

اگرچه محققان هنوز در مورد استفاده از این شی مفرغی نامطمئن هستند، آنها معتقدند که قدمت آن به حدود سال 200 پس از میلاد می رسد و ممکن است به عنوان بخشی از تزئینات یک سپر یا کمربند شمشیر استفاده شده باشد.

به گفته کارشناسان، قدمت این قطعه برنزی مصادف با دوران سلطنت کاراکالا است که از سال 1980 تا 217 پس از میلاد به عنوان امپراتور روم سلطنت می کرد و اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد کاراکالا به اسکندر مقدونی علاقه داشته و از او الهام گرفته است. خواهد گرفت

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا