دانستنی ها

مهمترین عامل چاقی در ایران

منصور رضایی گفت: بر اساس یافته های جامعه آماری; بزرگترین و مهم ترین علت چاقی در کشور ما مشکلات تیروئیدی است و تشخیص آن بر عهده متخصص غدد است و قابل تعمیم به همه افراد چاق نیست و بی شک یافتن این تشخیص نیاز به آزمایش های خاص و ویژه ای دارد. ارائه بهترین روش درمانی

به گزارش فارس، وی در برنامه «ساختمان پزشکان» رادیو جوان با اشاره به برخی باورهای غلط در حوزه تغذیه گفت: متأسفانه امروز شاهد گسترش سوء تفاهم هایی در بین مردم هستیم که آنها را به انحراف از نوع تغذیه سوق می دهد. تغذیه و سبد غذایی». مثلا؛ بسیاری بر این باورند که مصرف مداوم آناناس قدرت بدنی آنها را تقویت می کند، در حالی که بسیاری معتقدند آناناس حاوی ماده ای به نام بروملین است. بروملین یک آنزیم پروتئولیتیک است که به هضم پروتئین کمک می کند. بروملین در علم پزشکی کاربرد دارد و بیشتر برای ترمیم زخم ها و بافت های آسیب دیده استفاده می شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تعادل در وزن و تغذیه مناسب افراد، افزود: ابتدا باید بگویم که این باور کاملا اشتباه است و برای کاهش وزن افراد چاق; توصیه می شود از شام و برخی غذاها دوری کنید به نظر من این یک نوع خودزنی است و به هیچ عنوان در کاهش وزن موثر نیست و مضرات زیادی هم دارد. بنابراین هیچ کس نمی تواند با نخوردن وزن کم کند!

این متخصص تغذیه و مدرس دانشگاه شهید بهشتی همچنین گفت: اولین قدم در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام، ریشه یابی علت چاقی در انسان است. بر اساس یافته های جامعه آماری؛ بزرگترین و مهم ترین علت چاقی در کشور ما مشکلات تیروئیدی است و تشخیص آن بر عهده متخصص غدد است و قابل تعمیم به همه افراد چاق نیست و بی شک یافتن این تشخیص نیاز به آزمایش های خاص و ویژه ای دارد. ارائه بهترین روش درمانی

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: یکی او وعده های غذایی را حذف می کند و در وعده بعدی با اشتهای مضاعف غذا می خورد که از کاهش وزن جلوگیری می کند اما به سیستم گوارشی نیز آسیب می رساند. به همین دلیل هر فردی که به فکر رژیم گرفتن و کاهش وزن است باید به چند نکته توجه کند؛ اولی شامل گرم کردن اتاق، یعنی غذا نخوردن در محیط سرد (افزایش میل به غذا خوردن)، دومی شامل آهسته غذا خوردن برای ایجاد احساس بیشتر خوردن و سومی شامل جویدن بیشتر غذا است. بنابراین، او خسته می شود و سریعتر غذا نمی خورد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: افراد باید با متخصص غدد و تغذیه مشورت کنند تا در بررسی مشکلات تیروئیدی و گوارشی مناسب ترین تغذیه را برای فرد در نظر بگیرند. به طور کلی باید بگویم که این فرآیند آنقدر پیچیدگی ها و زوایای زیادی دارد که نوع تحرک، میزان تحرک و فعالیت روزانه، رژیم غذایی، سبک زندگی و حتی الگوی تنفس فرد نیز مورد بررسی و بررسی قرار می گیرد. همچنین به یاد داشته باشید که هیچ رژیم غذایی کوتاه مدت نتیجه دلخواه را برای فرد به همراه نخواهد داشت، بنابراین از رژیم های غذایی کوتاه مدت که مضرات زیادی را به همراه دارد خودداری کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا