اخبار روز سینما

ممنوعیت سریال هشاشین سرگرم کننده است; فکر می‌کنند هنوز زمان اسارت و تعطیلی است/ تصور می‌کنند می‌توانند محصولات خارجی را هم محدود کنند/ از طریق پاکسازی، افرادی را در موقعیت‌های فرهنگی قرار داده‌اند که با ایده دهه شصت فعالیت می‌کنند/ ما دیدگاه‌ها و کارگری بالغ و نخبه داریم. در سینما، اما ما آنها را با محدودیت منتشر می کنیم. بنابراین ما نگران تاریخ سازی ایران در کشورهای دیگر هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

مدیرکل نظارت و اجرای سترا گفت: سریال حشاشین روایتی منحرف از اسلام را نشان می دهد و نمایش آن ممنوع است. صحبت از انحراف از اسلام در جایگاه مراجع و علما است که باید با بررسی مطالب چنین موضوعاتی را به جامعه توصیه کنند، اما سریالی را ممنوع کنند، یعنی سریالی که در کشور دیگری ساخته شده و به راحتی در دسترس است. اینترنت. ; آنچه عجیب است صحبت های مدیر عامل پیگیری ساتر است. ایران سال ها وقت داشت تا تمام روایت های تاریخی خود را به بهترین شکل به سریال تبدیل کند و تصویری جدید از تاریخ خوانی ایرانیان به نمایش بگذارد، اما اکنون مشغول ایجاد محدودیت برای سریال های مصری است.

دراشکار، کارشناس و منتقد سینما درباره توقیف سریال حشاشین در ایران به «طلسم» گفت: این اقدام صدا و سیما خنده دار است زیرا فکر می کنند ما هنوز در دوره گیر و دار هستیم. ممنوعیت سریال هشاشین یعنی چه؟ آنها قوانین متعددی را در ایران وضع کرده اند و معتقدند که می توانند محصولات خارجی را نیز محدود کنند. تریبون ها به گونه ای ساخته شده اند که با رادیو و تلویزیون تا حدودی متفاوت باشند و تقریباً همین کار را کرده اند و به اخلاق ایرانی نزدیکترند. اما سری هشاشین نیست، به جز پلتفرم های داخلی که می توانند از آن اجتناب کنند. در فضای اینترنت می توانید هر کاری انجام دهید و سریال تماشا کنید. در گذشته سریال عمر را با حضور چند بازیگر ایرانی ساختند.

وی درباره عملکرد مسئولان فرهنگی در ساخت سریال های تاریخی نیز اظهار داشت: کاری نمی کنند و در تاریخ می مانند. در این روند تطهیر و همسان سازی، افرادی که با اندیشه دهه شصتی فعالیت می کنند و می گیرند و می بندند، در حالی که ربطی به شرایط کنونی ندارند، در پست های فرهنگی قرار گرفته اند. مسئول فرهنگی باید جلوتر از مسائل سیاسی و فرهنگی باشد اما مسئولان فعلی اصلا در جریان نیستند.

وی افزود: سریال مختار نقدهای مختلفی دارد، من زمانی که این سریال پخش شد به عراق رفتم، موکب هایی به نام مختار بود و عکس فریبرز عرب نیا در آنجا نمایش داده شد؛ یعنی به آن رسیدیم، اگر کاری انجام دهیم روی دنیا تاثیر می گذارد. اما وقتی کار نکنیم و برای کشورهای دیگر محدودیت ایجاد نکنیم، اثری باقی نخواهد ماند.

دراشکار درباره توانایی ایران در ساخت فیلم تاریخی گفت: فراوانی منابع فرهنگی یکی از مختصات دنیای امروز است. ایران به عنوان یک کشور فرهنگ ساز در سینما در منطقه نیز پیشتاز است. برخلاف سایر نسخه‌ها، ما نیروی کار بالغ و نخبه‌ای در سینما داریم، اما آنها را با محدودیت اکران می‌کنیم و بعد نگران ساختن تاریخ ایران در کشورهای دیگر هستیم. ما باید نگران داشته هایمان باشیم. 40 سال است که سینما و سریال های ایرانی تلویزیون را به نزدیک 300 میلیون فارسی زبان دنیا رسانده است، اما چرا از حشاشین می ترسیدند؟ رفتار دولت در سینما به این صورت است که اگر رونالدو و مسی را در تیم داشته باشیم، اما به آنها بگوییم برو خانه، آن وقت از بازیکنان افغان و مصری تیم مقابل می ترسیم!

Recent search terms:

  • ﺳﺭﯾﺍﻟ ﻫﺷﺍﺷﯾﻧ

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا