اخبار روز سینما

یادی از مامان و بابا کلاه قرمزی!

به نقل از شمانیوز، کلاه قرمزی مجموعه تلویزیونی به نویسندگی حمید جبلی و ایرج طهماسب و کارگردانی ایرج طهماسب است که هر ساله به مناسبت عید نوروز از شبکه دو سیما پخش می شود. سریال کلاه قرمزی اولین بار در نوروز 1387 از تلویزیون ایران پخش شد و تاکنون هفت فصل از این سریال در سال های ۸۸، ۹۰، ۹۱، ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۷ پخش شده است.

کلاه قرمزی در طول پخش خود تبدیل به پرمخاطب ترین و محبوب ترین برنامه تلویزیونی شد. در این مجموعه صداپیشگانی چون حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، محمد بحرانی، بهادر مالکی، محمد لقمانیان، علی سرابی، کاظم سیاحی، هوتن شکیبا و نگار استخر به ایفای نقش می پردازند.

فرهاد تجویدی بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری چون «آشپزباشی و قبله عالم»، فیلم سینمایی «پاکباخته» و سریال تلویزیونی «بلیطهای لعنتی» فعالیت داشته است.

کلاه قرمز

مریم کاظمی (زاده ۱۳۴۴) کارگردان، نویسنده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. مریم کاظمی با بازی در «کلاه قرمزی» به کارگردانی «ایرج طهماسب»(شبکه ۱ روز جهانی کودک) ۱۳۷۲ توانست جایی برای خود در قلب کودکان بسازد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا