اخبار روز

طلافروشان بازار تهران اعتصاب کردند/بازار تعطیل شد


به گزارش مانیبان؛ هم میهن نوشت: سامانه جامع معاملات بازار طلای تهران را نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل کرد. بازارهای طلافروشی شیراز، اصفهان و تبریز نیز روز دوشنبه در اعتراض به سازمان مالیاتی تعطیل شد و روز سه شنبه بازار طلافروشی تهران نیز به آنها پیوست. سال گذشته فعالان این منطقه در اعتراض به اجرای طرح کسب و کار کرکره مغازه های خود را پایین آورده بودند و اجرای این طرح به تعویق افتاد اما پس از سه ماه مجبور به اجرای آن شدند. به همین دلیل و در اعتراض به طرح نظام معاملاتی مجددا بازار را تعطیل کردند.

اگرچه برخی از دلالان طلا در این شهر همچنان در حال معامله هستند، اما طلا در پایین ترین نقطه خود قرار دارد و همه طلافروشان در بازارهای سنتی از معامله اجتناب می کنند. گفت‌وگو با چند تاجر نشان می‌دهد که اعتصاب عمدتاً بر معاملات خرد متمرکز بوده و فعالیت‌های درون گروهی در میان طلافروشان همچنان ادامه دارد. به هر حال بازار طلای تهران از صبح روز سه شنبه به طور کامل تعطیل بود، اما تردد در داخل بازار همچنان برای مردم بدون مانع بود.

بعدازظهر همان روز خریداران حتی اجازه ورود به بازار را نداشتند و از بیرون متوجه شدند که باید فعلا از خرید و فروش طلا خودداری کنند. خیابان پانزدهم خرداددر کنار سبزه میدان، ردیف زرگران بازار طلا و جواهر ایران قرار دارد. خبر اعتراض آنها صبح رسید. سه شنبه حوالی دو بعد از ظهر، ردیف طلافروشان خالی از کاسبان و مشتری است.

ابتدا عکسی در سایت پرشین منتشر شد مبنی بر اینکه مردم بازار شروع به اعتراض کرده اند، اما مشاهدات نشان می دهد که بازار در واقع شلوغ تر از دو ماه گذشته سال گذشته است. اخبار مربوط به قاچاقچیان طلا است. پارسال هم به اندازه امسال صف بستند و اعتراض کردند. اکثر آنها بزرگتر هستند و می گویند به قوانین مالیاتی جدید معترض هستند، اما جوان ترها توضیح می دهند که مشکل آنها سیستم جامع تجارت است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا