اخبار روز

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟ (+عکس)

مورخان مسلسل را یکی از مهم ترین فناوری های 100 سال اخیر می دانند. بر خلاف سلاح های قبلی که باید به صورت دستی بارگیری و شلیک می شدند، این دستگاه به سرباز اجازه می داد صدها گلوله در دقیقه شلیک کند و با شلیک مداوم یک جوخه کامل را از بین ببرد.

به گزارش اقتصاد 24، تعداد کمی مسلسل توان رزمی گردان های بزرگ را در اختیار نیروها قرار داد. همچنین احتمال وقوع یک حادثه تلفات جمعی را افزایش داد. اسلحه به شلیک این شلیک سریع ادامه می دهد تا زمانی که اپراتور ماشه را برای توقف آتش بکشد و یا مهمات سلاح تمام شود.

با توجه به نقش تاریخی مسلسل ها در تاریخ جنگ، سادگی آنها واقعاً شگفت انگیز است. در این گزارش به بررسی مکانیسم های استانداردی می پردازیم که مسلسل ها با چنین سرعت های ترسناکی گلوله ها را شلیک می کنند.

برای درک نحوه کار مسلسل ها، دانستن کمی در مورد سلاح گرم به طور کلی کمک می کند. تقریباً هر سلاحی بر اساس یک مفهوم ساده کار می کند: فشار انفجاری را در پشت پرتابه وارد می کنید تا آن را به سمت پایین بشکه. اولین و ساده ترین کاربرد این ایده توپ است.

آناتومی یک توپ

یک کره به سادگی یک لوله فلزی با یک سر بسته و یک سر باز است. انتهای بسته دارای یک سوراخ ایمنی کوچک است. برای پر کردن گلوله، باروت، مخلوطی از زغال چوب، گوگرد و نیترات پتاسیم و سپس یک گلوله در آن می ریزند.

باروت و گلوله های توپ در پایین توپ یا در پشت لوله، انتهای باز توپ قرار می گیرند. برای آماده سازی سلاح برای شلیک، فیوز از سوراخ عبور داده می شود تا به باروت دسترسی پیدا کند. برای شلیک توپ کافی است فیوز را روشن کنید. شعله در طول فیوز حرکت می کند و در نهایت به باروت می رسد.

اولین سلاح

اولین تفنگ های دستی اساساً توپ های مینیاتوری بودند که نمی توانستند بیش از یک گلوله در یک زمان شلیک کنند. در نهایت این فناوری جای خود را به سلاح های فعال با ماشه مانند تفنگ های سنگ چخماق و کلاه های ضربی داد.

مسلسل گاتلینگ: انقلابی در قدرت آتش

یکی یکی از محبوب ترین طرح ها مسلسل گاتلینگ بود که به نام مخترع آن ریچارد جردن گاتلینگ نامگذاری شد. اولین مسلسل که محبوبیت گسترده ای به دست آورد، این سلاح از شش تا ده لوله تفنگ در یک سیلندر تشکیل شده است. هر بشکه دارای سیستم بریچ و پین شلیک مخصوص به خود بود.

اسلحه گاتلینگ نقش مهمی در چندین نبرد قرن نوزدهم ایفا کرد، اما تا اوایل قرن بیستم بود که مسلسل واقعاً به عنوان یک سلاح جدی شناخته شد.

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

اسلحه گاتلینگ را اغلب یک مسلسل می دانند زیرا در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی گلوله شلیک می کند. اما برخلاف مسلسل مدرن امروزی، این یک سلاح تمام اتوماتیک است نبود.

اولین مسلسل تمام اتوماتیک

اولین مسلسل تمام اتوماتیک در واقع متعلق به یک آمریکایی به نام هیرام ماکسیم است. تفنگ‌های ماکسیم می‌توانند بیش از 500 گلوله در دقیقه شلیک کنند، که معادل قدرت آتش حدود 100 اسلحه است.

ایده اصلی تفنگ ماکسیم و صدها طرح مسلسل دستی که به دنبال آن انجام شد، استفاده از قدرت انفجاری فشنگ برای بارگیری مجدد و آماده سازی تفنگ پس از هر شلیک بود. سه مکانیسم اساسی برای این دسته وجود دارد:

سیستم های مسلسل لگد زدن
سیستم های مسلسل پس زدن
سیستم مسلسل گازی

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

سیستم های مسلسل لگد زدن

اولین مسلسل های خودکار دارای سیستم های مبتنی بر پس زدن بودند. وقتی گلوله را پایین می آورید، نیروی رو به جلو گلوله توسط نیروی متقابلی که اسلحه را به سمت عقب هل می دهد خنثی می شود.

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

در اسلحه ای که شبیه هفت است تیر این نیروی ضربه اسلحه را به سمت تیرانداز عقب می راند. اما در یک مسلسل مبتنی بر سیستم پس زدن، مکانیسم های حرکتی داخل سلاح مقداری از این نیروی پس زدگی را جذب می کند.

سیستم های مسلسل پس زدن

سیستم کوبنده شبیه سیستم کیک بک است، با این تفاوت که لوله در محفظه تفنگ ثابت است و لوله و لوله در کنار هم قفل نمی شوند. این سلاح دارای یک پایه کشویی است که توسط یک خشاب فشنگ با فنر نگه داشته شده و همچنین دارای مکانیزم ماشه است.

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

هنگامی که ماشه را به عقب می کشید، ماشه آن را در جای خود نگه می دارد. وقتی ماشه را می‌کشید، بشکه را رها می‌کند و فنر آن را به جلو هل می‌دهد. پس از اینکه کارتریج وارد محفظه شلیک شد، پین شلیک (پرایمر) را خاموش می کند و در نتیجه پیشرانه را مشتعل می کند. گاز منفجره را از کارتریج به سمت پایین می راند. در همان زمان، فشار گاز در جهت مخالف فشار می آورد و سلاح را به عقب می راند.

سیستم های مسلسل گازی

سیستم مسلسل گازی مشابه سیستم دمنده است، اما دارای قطعات اضافی است. مهمترین چیز اضافه شده، یک پیستون باریک است که به لوله متصل می شود و در یک استوانه در بالای لوله تفنگ به جلو و عقب می لغزد.

در این سناریو، سلاح در اصل همان سلاحی است که از سیستم انفجار پس زدگی استفاده می کند، اما نیروی پس زدن انفجار، سلاح را به عقب نمی راند. در عوض، فشار گاز رو به جلو اهرم دریچه گاز را به سمت عقب می راند.

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

همانطور که لوله برای شلیک یک فشنگ به جلو حرکت می کند، روی بشکه قفل می شود. با حرکت گلوله در لوله، گازهای در حال انبساط می توانند وارد سیلندر بالای لوله شوند. این فشار گاز، پیستون را به عقب می راند و آن را در امتداد پایین سیلندر به حرکت در می آورد. پیستون کشویی ابتدا کارتریج را از بشکه رها می کند و سپس آن را به عقب می راند تا یک کارتریج جدید وارد پایین بشکه شود.

توسعه و تاثیر سریال در هکتار

مکانیسم اصلی مسلسل بیش از صد سال است که ثابت مانده است، اما سازندگان اسلحه به طور مداوم تغییرات جدیدی را اضافه می کنند. علاوه بر این، فناوری‌های جدید سلاح‌های سبک وزن از مواد سبک‌تری ساخته شده‌اند که می‌توانند وزن مسلسل‌ها و مهمات آن‌ها را تا 40 درصد کاهش دهند. . طراحی مدرن با فشار دادن یک دکمه از جعبه ای به تفنگ دیگر تبدیل می شود.

مسلسل چیست و چگونه جنگ ها را متحول کرده است؟

چه تا به حال مسلسل در دست داشته باشید و چه دیده باشید، این ماشین قدرتمند تاثیر عمیقی بر زندگی شما داشته است. مسلسل ها در تجزیه ملت ها، سرکوب انقلاب ها، سرنگونی دولت ها و پایان دادن به جنگ ها نقش داشته اند. مسلسل یکی این یکی از مهمترین تحولات نظامی در تاریخ بشر بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا