اخبار روز

سهمیه بنزین اردیبهشت ماهماه بدون تغییر شارژ شد.


به گزارش مانیبان، سهمیه بندی بنزین براساس واریز 60 لیتر بنزین از 1500 تومان به کارت سوخت شخصی خودروهای بنزین سوز و 25 لیتر بنزین از 1500 تومان به کارت سوخت موتورسیکلت ها از 24 آبان آغاز شده است. 2018 و همچنان ادامه دارد.

سهمیه بنزین خودروهای شخصی و عمومی بدون تغییر نسبت به ماه های قبل برای دومین ماه سال 1403 در ساعت صفر امروز (1) اردیبهشت ماه(ماه) بر روی کارت هوشمند سوخت بارگذاری شد.

در حال حاضر هر کارت سوخت در ابتدای هر ماه 60 لیتر بنزین با نرخ 1500 تومان و بنزین 100 لیتر با نرخ 3000 تومان بارگیری می شود و به گفته مدیر کل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی، 93 درصد مردم کمتر از 160 لیتر در ماه بنزین مصرف می کنند و این میزان نیاز ترافیکی ماهانه آنها را پوشش می دهد.

در کارت سوخت خودروهای شخصی، سهمیه 60 لیتری بنزین 1500 تومانی تا 6 ماه و حداکثر تا 360 لیتر قابل ذخیره سازی است و در صورت عدم استفاده کامل از سهمیه ماهیانه، کمک هزینه خواهد بود. سهمیه باقی مانده برداشته شده است. به ماه بعد منتقل می شود؛ اما سهمیه 100 لیتری بنزین 3000 تومانی قابل ذخیره سازی نیست و فقط برای مصرف در همان ماه است.

برای افرادی که بیش از 160 لیتر بنزین در ماه مصرف می کنند و یا به هر دلیلی کارت سوخت شخصی به همراه ندارند، علیرغم تاکید بر لزوم سوخت گیری با کارت سوخت شخصی، کارت های عرضه سوخت در جایگاه ها وجود دارد کارت های اورژانسی که توسط متصدیان ایستگاه نگهداری می شود و می توانید از این کارت ها با نرخ لیتری 3000 تومان استفاده کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا