اخبار روز

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

دانشگاه های آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) محل تظاهرات گسترده دانشجویان و اساتید در حمایت از نوار غزه و اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان بود. در همان زمان، پلیس و مقامات ایالتی تلاش کردند تا اقدامات را با دستگیری‌های گسترده و تهدید به اخراج دانشجویان، اردوهای اعتصابی دانشجویان در دانشگاه‌هایی مانند تگزاس، کلمبیا و کالیفرنیا هماهنگ کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز، موجی از اعتراضات حامی فلسطین در روز چهارشنبه با تجمع دانشجویان در دانشگاه های سراسر آمریکا که در برخی موارد با سرکوب پلیس مواجه شده اند، گسترده و تشدید شد.

مدیران دانشگاه از تگزاس تا کالیفرنیا به نیروهای پلیس متوسل شدند تا تظاهرکنندگان را پاکسازی کنند و اردوگاه‌های اعتراضی در دانشگاه‌های خود مانند دانشگاه کلمبیا را در هم بشکنند و در دانشگاه تگزاس، پلیس تنها بیش از 100 دانشجو را به قتل رساند، از جمله یک عکاس خبری آستین که دستگیر شد.

در همان زمان، اعتراضات جدیدی در مکان هایی مانند پیتسبورگ و سن آنتونیو آغاز شد. دانشجویانی که در همبستگی با اعتراضات دانشجویی دانشگاه کلمبیا ایستاده اند، موج جدیدی از اعتراضات دانشجویی ضد اسرائیلی را در دانشگاه های آمریکا به راه انداخته است.

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

معترضان در چندین دانشگاه گفتند که خواسته‌های آنها شامل واگذاری شرکت‌های دانشگاه‌هایشان مرتبط با عملیات نظامی اسرائیل در غزه، افشای این سرمایه‌گذاری‌ها و به رسمیت شناختن حق اعتراض بدون مجازات است.

این تظاهرات حتی به دانشگاه‌های خارج از ایالات متحده نیز سرایت کرد و دانشجویان در دانشگاه‌های قاهره، پاریس و سیدنی استرالیا در حمایت از فلسطینیان تظاهرات کردند.

با ظهور اعتراضات جدید، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، روز چهارشنبه از دانشگاه کلمبیا در نیویورک بازدید کرد، جایی که مقامات دانشگاه سعی کردند با رهبران معترضان مذاکره کنند تا به اردوگاه حدود 80 چادر که هنوز در چمن مرکزی غرفه دانشگاه برپا شده بودند، پایان دهند.

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا گفت که نعمت شفیق، صدراعظم اگر نتواند فوراً اوضاع را تحت کنترل درآورد، باید استعفا دهد و او را «مدیری نالایق» خواند که نتوانسته امنیت دانشجویان یهودی را تضمین کند.

او همچنین تهدید کرد که ممکن است زمان مناسبی برای فراخوانی گارد ملی باشد و اگر کنگره نتوانند تظاهرات را کنترل کنند، باید بودجه دانشگاه‌ها را قطع کند.

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برای ماه‌ها رهبران دانشگاه‌های آمریکا را متهم کرده‌اند که برای محافظت از دانشجویان یهودی در محوطه دانشگاه به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

جالب اینجاست که بسیاری از دانشجویان معترض اصالتا یهودی هستند و موضوع تظاهرات ربطی به یهودیت ندارد و معترضان مخالف جنایات جنگی اسرائیل و حق فلسطینیان برای حضور در نوار غزه هستند.

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

یکی یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌های دانشجویی روز چهارشنبه در دانشگاه تگزاس برگزار شد، جایی که ده‌ها پلیس با تجهیزات ضد شورش و برخی سوار بر اسب، معترضان را از راه رسیدن به دانشگاه دولتی برتر ایالت مسدود کردند. در درگیری های روز گذشته در دانشگاه تگزاس بیش از 100 دانشجو و یک عکاس خبری توسط پلیس با استفاده از زور بیش از حد دستگیر شدند.

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس روز گذشته در توییتی در شبکه اجتماعی «ایکس» تهدید کرد که بازداشت ها تا زمانی که معترضان متفرق نشوند ادامه خواهد داشت. او نوشت: «این معترضان متعلق به زندان هستند. دانشجویانی که در یک کالج یا دانشگاه دولتی در تگزاس در تظاهرات نفرت انگیز و ضدیهودی شرکت می کنند، باید اخراج شوند.

سرکوب اعتراضات دانشجویان توسط حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا (+عکس)

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا