اخبار روز

شرایط وام ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران + روش ثبت نام اعلام شد


به گزارش مانیبان؛ اسماعیل للقانی درباره سقف کم وام بازنشستگان و گلایه بازنشستگان از این اعتبارات خرد که عملا مشکل مالی این افراد را حل نمی کند، گفت: وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان را به 30 میلیون تومان رساندیم. در سال 1403

وی ادامه داد: این اعتباری که بانک رفاه به بازنشستگان پرداخت می کند اقدام مشترک بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی است و امسال به 30 میلیون تومان می رسد.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی که تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است، نمی توان سقف آن را به میزان قابل توجهی افزایش داد، گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار بازنشسته داریم که هر کدام از آنها آنها حق دارند 30 میلیون تومان وام دریافت کنند و هر سال 10 درصد از این جمعیت برای مستمری بگیران وام دریافت می کنند.

للقانی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم افزایش سقف وام، عدم توانایی بازنشستگان در پرداخت بدهی است، گفت: موضوع پرداخت حق وام نیست؛ بلکه موضوع پرداخت حق وام نیست. در بحث افزایش سقف وام بازنشستگان، موضوع این است که محدودیت منابع قرض الحسنه بسیار محدود است و قانون نیز تاکید دارد که این امر باعث شده تا این وام قرض الحسنه بیشتر به فرزندآوری و ازدواج اختصاص یابد. منابع اصلی قرض الحسنه به این دو دسته اختصاص دارد.

وی افزود: بانک رفاه برای این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج از اولویت اعطای وام حذف نشد و علاوه بر وظایف بانک رفاه برای پرداخت وام ازدواج و مادری و سایر وظایف نیز تعیین تکلیف شده است. کارمزدی برای وام به بازنشستگان تعیین شده است.»

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام 30 میلیون تومانی را می توانیم تا 3 سال به صورت اقساط برای بازنشستگان پرداخت کنیم و سقف پرداخت اقساط کمتر از یک میلیون تومان در ماه خواهد بود.

از آنجایی که متقاضیان برای دریافت هر نوع تسهیلات باید دارای شرایط تعیین شده از سوی ارائه دهنده وام باشند، شرایط ثبت نام مستمری بگیران تامین اجتماعی و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ اعلام شد.

6. شرایط ثبت نام وام بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی 1402 به شرح زیر است.

– متقاضیان باید مستمری خود را در شعب بانک رفاه واقع در تهران دریافت کنند، زیرا سایر بانک ها امکان دسترسی به کسر کارمزد توسط بانک عامل را ندارند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی برای متقاضیان ثبت وام از بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402 یا همان وام الزامی است.

– شرایط سنی مستمری بگیران برای دریافت این وام، در سال گذشته بر خلاف سنوات گذشته 70 سال است. نبود و برای متقاضیان دریافت اعتبار برای بازنشستگان تامین اجتماعی 77 سال سن در نظر گرفته شد که در سال 1402 به دلیل عدم اطلاع رسانی جدید از سوی دولت، این سن به همین میزان خواهد بود.

– با توجه به استعلامی که برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران از بانک دریافت می شود، مستمری بگیران نباید چک بلامحل، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.

– بازنشستگان متقاضی دریافت وام 1402 مستمری بگیران تامین اجتماعی یا وام ضروری بانک رفاه نباید از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه در سه سال گذشته استفاده کرده باشند.

سال گذشته بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی میزان وام مستمری بگیران تامین اجتماعی از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان افزایش یافت و در سال 1402 با توجه به تورم فعلی این مبلغ از 8 میلیون به 20 میلیون تومان افزایش یافت. رسیدن

– هنگام ثبت نام شماره تلفن همراه باید به نام متقاضی دریافت کننده وام مستمری بگیر تامین اجتماعی باشد.

مستمری بگیرانی که واجد شرایط درخواست وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی هستند می توانند از دو طریق برای دریافت وام 20 میلیونی توکن اقدام کنند. در روش اول به صورت حضوری و از طریق کانون های بازنشستگی که برای استان ها و شهرستان هایی است که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و روش دوم به صورت حضوری است که در این روش متقاضیان می توانند با حضور در کانون های بازنشستگی و ارائه مدارکی که ارائه می دهند ثبت نام کنند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی برای متقاضیان ثبت نام وام از بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی 1403 یا همان وام ضروری الزامی است. طبق استعلامی که برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران از بانک دریافت می شود، مستمری بگیران نباید چک بلامحل، بدهی بانکی و اقساط معوق داشته باشند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا