دانستنی ها

تست سلامت قلب فقط در 90 ثانیه!/جزئیات

 

انجام آزمایش سلامت قلب بسیار مهم است زیرا بیش از نیمی از حملات قلبی بدون هیچ علامتی رخ می دهد! بنابراین باید به سلامت قلب خود توجه کنید.

همانطور که همه ما بزرگتر می شویم، باید بیش از هر زمان دیگری از قلب و سلامت خود محافظت کنیم. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیماری قلبی در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما این خطر با افزایش سن افزایش می‌یابد. چگونه باید بدانیم که آیا در معرض خطرات مختلفی هستیم و چگونه باید سلامت قلب خود را اندازه گیری کنیم؟

آزمایشی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید که فقط یک دقیقه طول می کشد. اگر آزمایش شما بیش از یک دقیقه طول کشید، باید بدانید که مشکلی در قلب شما وجود دارد.

هر فردی که قلب سالمی دارد باید بتواند یک پله را در 45 ثانیه طی کند. تحقیقات جدید دسامبر 2020 نشان می دهد که همه شما باید بتوانید تعداد کمی از پله ها را در یک دوره زمانی معین بالا بروید.

در این مطالعه، آنها این آزمایش را بر روی 165 بیمار که به دلیل احتمال مشکلات قلبی عروقی برای آنها تست ورزش تجویز شده بود، انجام دادند. سپس، پس از 15-20 دقیقه استراحت، از آنها خواسته شد که به سرعت از پله ها، تقریباً 60 پله بالا بروند. بدون استراحت یا تلاش برای دویدن. سپس ظرفیت قلب آنها با ثبت مدت زمان بررسی شد.

آنچه محققان دریافتند این بود که افرادی که از پله‌ها در کمتر از 40 تا 45 ثانیه بالا رفتند، سطح MET بین 9 تا 10 داشتند. این بدان معناست که میزان مرگ و میر آنها کمتر خواهد بود. این تست مرحله ای روشی آسان برای بررسی سلامت قلب است و کارشناسان آن را تایید می کنند.

اگر آزمایش بیش از 90 ثانیه طول بکشد

اگر این آزمایش بیش از 90 ثانیه طول بکشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اگر این آزمایش بیش از یک دقیقه و نیم طول بکشد، سلامتی شما مشکل دارد و باید با پزشک خود مشورت کنید. به طور کلی، این افراد دارای مقدار MET زیر 8 هستند و میزان مرگ و میر آنها کمی بیشتر از سایرین است. آنها همچنین از قلب افراد در حال انجام تست های ورزشی عکس گرفتند و بیماری قلبی آنها را ارزیابی کردند. نتیجه این بود که 58 درصد از افرادی که این آزمایش را برای بیش از 90 ثانیه انجام دادند، نوعی نارسایی قلبی را تجربه کردند. برای کسانی که در کمتر از یک دقیقه از پله ها بالا رفتند، این میزان 32 درصد بود.

حملات قلبی در سنین پایین نیز رخ می دهد

محاسبات مربوط به سلامت قلب و بیماری های قلبی در مردان و زنان نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر به دلیل مشکلات قلبی جان خود را از دست می دهد و این فقط افراد مسن نیستند که باید نگران حملات قلبی باشند، بلکه حملات قلبی در سنین پایین تر نیز باید نگران باشند. این خطر در مردان بعد از 45 سالگی و در زنان بعد از 50 سالگی بیشتر است.

حدود نیمی از حملات قلبی در سکوت هستند

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2016، 45 درصد از حملات قلبی در کشورهای بزرگ به صورت بی صدا رخ می دهد. این بدان معنی است که آنها بدون هیچ علامتی رخ می دهند، بنابراین بسیار مهم است که از سلامت قلب خود مطمئن باشید. در این مطالعه بیش از 9000 فرد میانسال مورد بررسی قرار گرفتند و دریافتند که نه تنها اکثر حملات قلبی خاموش بودند، بلکه در افرادی که علائم نداشتند سه برابر بیشتر از افراد مبتلا به بیماری قلبی شناخته شده احتمال مرگ داشتند.

منبع: نمناک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا