اخبار روز

دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی کودک‌کش است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با تشکر از مواضع و دیدگاه های دولت چین در خصوص تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، گفت: تنش های اخیر در منطقه. و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم است. قاتل کودک صهیونیست است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به چین و امضای برنامه همکاری همه جانبه دو طرف، افزود: به منظور حل مسائل امنیتی منطقه ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین در دستور کار قرار گرفته است. لازم است.” “

وزیر دفاع چین در این دیدار حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و به تحولات منطقه غرب آسیا اشاره کرد. وی افزود: این اقدام ناقض قوانین بین المللی است و ما از حق مشروع ایران برای پاسخ به این اقدام حمایت می کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی پکن، بر ادامه همکاری ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این نشست خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا