اخبار روز

دولت برای بکارگیری افراد توانمند جدیت لازم را نداشت. مجلس تأثیر منفی بر وظایف داشت. چالش های ما افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید نقاط ضعف خود را انکار کند، تصریح کرد: بزرگترین ضعف دولت این است که نمی تواند از افراد بسیار قوی استفاده کند در حالی که برای حل مشکل به آنها وابسته هستیم.

مهدی باقری در گفت وگو با خبرنگار شفقنا درباره عملکرد دولت در مهار تورم اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت 100 درصد راضی کننده بوده است، اما ارزیابی من از عملکرد اقتصادی دولت در سال 1402 این است که “او” موثر بوده است و عزم جدی داشت اما تا جایی که می بینیم موفق بود.

وی با اشاره به موانع پیش روی دستیابی به اهداف دولت، گفت: دولت باید برای رسیدن به اهداف خود عزم جدی داشته باشد، بنابراین باید کابینه خود را تقویت کند، اما لزوماً به دنبال دست دادن و تغییر وزیر نیستیم اما دولت باید به نوعی مسئولان اجرایی را تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در شورای اسلامی ادامه داد: خود دولت باید نقاط ضعف خود را برملا کند و منکر نشود. بزرگترین ضعف دولت این است که نمی تواند افراد خیلی قوی را منصوب کند، در حالی که برای حل مشکل باید به افراد قدرتمند متوسل شد. نمایندگان با دخالت در کارها تاثیر منفی گذاشته اند اما خود دولت هم جدی است نبود و به نظر من آقای رئیسی جدیت لازم برای یافتن افراد قوی و ورود آنها به حوزه رهبری کشور را نداشت.

آقای باقری توضیح داد: در حوزه اقتصادی کشور انتظار داشتیم که دولت پهلوان را نصب کند، اما این اتفاق نیفتاده است و این انتقاد لزوماً به سطح وزیران نمی رسد دستگاه های اجرایی تا سطوح پایین در شهرستان ها در تقویت تیم های اقتصادی نیستند و شاهد حضور افراد قوی نیستیم.

وی گفت: پیش بینی من برای آینده این است که قطعا روزهای بهتری خواهیم داشت، اما کشور ما با مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… چه در سطح بین المللی و چه داخلی مواجه است. در واقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است، اما گاهی اوقات منفی می شود و به ضرر مردم تمام می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا